Az amerikai számítógépgyártó óriás, az Apple váltotta a márkák trónján a Google-t a Brandchannel magazin kétezer szakértő bevonásával készített felmérésében. A legmeglepőbb eredményt azonban az arab csatorna, az Al Jazeera szolgáltatta, amelyet a szakemberek az ötödik legbefolyásosabb márkának tituláltak.
"Az iraki és afganisztáni események kapcsán rengeteg embert foglalkoztatnak az onnan érkező hírek, de a legfontosabb hírforrások mind a nyugati világ nézőpontjából tudósítanak az eseményekről. Az Al Jazeera ezzel szemben valódi alternatívát kínál" - magyarázta a felmérést készíttető Brandchannel szerkesztője, Robin Rusch a meglepő eredményt a Reutersnek.
Az éves felmérés során a szakértőket arra kérték, az egyes márkákat az emberek életére gyakorolt hatásuk szerint rangsorolják, figyelmen kívül hagyva annak gazdasági erejét. Ezért történhetett meg, hogy a Coca-Cola, amelynek üzleti eredménye alapján bérelt helye van a cégeket rangsoroló listák élén, ezúttal sem a globális, sem a regionális felsorolásban nem található az első öt között.
Rusch elismeri, hogy a megkérdezettek szakmai hozzáértése befolyásolhatta a felmérés végeredményét, ennek ellenére tudomásul kell venni, mondja, hogy [ajanlo=90][igazitas=left/] hatásában az Al Jazeera vetekszik az olyan márkaóriásokkal, mint a Nokia és a Starbucks. Az Apple, melynek iPod -ja a walkman-korszakot követő legnépszerűbb hordozható zenelejátszó-eszköz lett -, mind a nemzetközi, mind az észak-amerikai lista élére került, a második helyre szorítva vissza a Google-t.
Az előkelő harmadik helyen végzett a svéd lakberendezési hálózat, az Ikea, amely immár 35 országban kínálja praktikus bútorait, míg a mindenütt jelenlévő Starbucks-nak a negyedik hely jutott.
Nemzetközi rangsor:
1. Apple
2. Google
3. Ikea
4. Starbucks
5. Al Jazeera
Közép- és Dél-Amerika:
1. Cemex
2. Corona
3. Bacardi
4. Bimbo
5. Vina Concha y Toro
Ázsia és a csendes-óceáni térség:
1. Sony
2. Samsung
3. LG
4. Toyota
5. Lonely Planet
Európa és Afrika:
1. Ikea
2. Virgin
3. H&M
4. Nokia
5. Al Jazeera
Észak-Amerika:
1. Apple
2. Google
3. Target
4. Starbucks
5. Pixar
Menedzsment Fórum
Az Apple nyerte el a legbefolyásosabb márka címét
Az amerikai számítógépgyártó óriás, az Apple váltotta a márkák trónján a Google-t a Brandchannel magazin kétezer szakértő bevonásával készített felmérésében. A legmeglepőbb eredmény azonban az arab csatorna, az Al Jazeera, amelyet a szakemberek az ötödik legbefolyásosabb márkának tituláltak.