Ulrich Minke, az Audi Hungaria Motor Kft. járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatója a beruházás jelenlegi állásáról tartott pénteki sajtótájékoztatón elmondta: a gyár névleges kapacitása 500 jármű lesz naponta két műszakban, de igény esetén ezt növelni tudják.
Az ügyvezető igazgató ismertetése szerint Magyarország jelenlegi legnagyobb beruházására 900 millió eurót költenek, az invesztíció révén 2.100 új munkahelyet teremtenek. A gyártás jövőre indul.
A kivitelezést tavaly kezdték, s az építkezés ez évben be is fejeződik. Ezzel párhuzamosan a gépek beszerelése is megkezdődött már a karosszériaüzemben, ahol 620 robotot állítanak munkába. Az új gyárban a járműgyártás minden munkafázisát egy helyen végzik. Ennek megfelelően présüzemet, karosszériagyártó-csarnokot, lakkozót és összeszerelő üzemet létesítenek. A csarnokok alapterülete összességében eléri a 250 ezer négyzetmétert.
A jelenlegi motorgyárban 400 ezer négyzetméteren folyik a gyártó és fejlesztő tevékenység. A beruházás nyomán az Audi teljes területe megkétszereződik, 3,9 millió négyzetméterre bővül a jelenlegi 2 millió négyzetméterről.
Az ügyvezető igazgató közölte: a gyár indulását követően 17 hónapon belül négy új modell gyártását kell elérniük. Elsőként az Audi A3 limuzint fogják készíteni az új győri járműgyárban.
A bejáráson egyebek között elhangzott: a présüzemben a konszern legmodernebb présgépe dolgozik majd, a gép saját súlya 5.000 tonna.
Jelenleg 1.500 építőmunkás dolgozik a beruházáson, ez a létszám 2.200-ra emelkedik a gépek beszerelésének, a berendezések elhelyezésének intenzív időszakában.
Az Audi győri letelepedése óta 4,7 milliárd eurót invesztált a győri leányvállalatba. Ulrich Minke szólt arról, hogy az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára, tavaly 1,9 millió motort állítottak elő a vállalatnál, s közel 40 ezer járművet szereltek össze. A győri Audi árbevétele 5,6 milliárd euró volt az elmúlt évben, 17,2 százalékkal több mint 2010-ben.
MTI