[ajanlo=1132][igazitas=right/]A társaság annak megállapítását kéri, hogy a BA azonos szolgáltatásokért jelentősen eltérő árakat alkalmaz, ezáltal indokolatlan megkülönböztetést tesz a Wizz Air és versenytársai között, s összeségében visszaél gazdasági erőfölényével. A légitársaság szerint ez a versenyjogi szabályokba ütköző magatartás. Mivel felmerülhet az európai belső piaccal összeegyeztethetetlen állami támogatás lehetősége is, a társaság e témában is panasszal fordul az Európai Bizottsághoz.
"Elfogadhatatlan, hogy míg a Wizz Air minden egyes járat után közel negyedmillió forint földi kiszolgálási díjat fizet a BA-nak, addig egyes légitársaságok semmit vagy csak töredékét fizetik ugyanazért. Ez már a második éve így van, annak ellenére, hogy cégünk a legnagyobb diszkont légitársaság Budapesten"- idézi az mfor.hu-hoz eljutatott közlemény Váradi József vezérigazgatót.
"A BA ezen gyakorlata milliárdos nagyságrendű versenyhátrányt eredményez - nem csak a Wizz Airnek -, aminek tárgyalásos rendezésére a BA nem volt hajlandó. Emiatt jogi lépésekre kényszerültünk" - tette hozzá Váradi.
Menedzsment Fórum
Az EU-nál támadja Ferihegyet a Wizz Air
A Wizz Air panaszt nyújt be az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságánál a Budapest Airport (BA) Rt. handling üzletága által a Ferihegyi repülőtéren nyújtott földi kiszolgálási tevékenységekért alkalmazott - szerintük - diszkriminatív árak miatt. A cég egyidejűleg bejelentést tesz a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) is.