A bulvár mélyebb bugyraiba visz a múlt héten indult Éden Hotel, ahogy a vasárnap lezárult Való Világ is. Az immár hetedik szériáját záró valóságshow az RTL Klub egyik leánycsatornáján, az RTL II-nek a kínálatában szerepelt. A műsor teljesítménye csak időnként volt figyelemre méltó, tartósan ugyanis nem tudta átlépni a 10 százalékos közönségarányt. Pedig ebben a szériában is jónéhány meghökkentő személy és jelenet volt.
Látva a szereplők összetételét -, ha az exhibicionistákat nézzük - a női vonal ezúttal erősebbnek tűnt, elég csak a bulvársajtóban igen sokat emlegetett Fannira, vagy Edinára gondolni. Ennek ellenére, ahogy a korábbi hat alkalommal, úgy most is egy fiú nyerte a valóságshowt, ráadásul egy nem túl élénk karakter.
Míg a Való Világ hatodik évada után nagyon gyorsan elkezdődött a következő széria előkészítése, addig a reality folytatását illetően most inkább kivárás látszik. Az RTL vezetői eddig nem erősítették meg egyértelműen, hogy mikor lesznek új lakói a villának, amihez minden bizonnyal az is hozzájárul, hogy bár egyenletes szintet hozott a nézettség, ám az nem volt kimagasló.
A TV2 és az Éden Hotel esetében is a számokkal van egyelőre gond. A műsor 15 százalék feletti közönségaránnyal startolt, ám a következő három napban mélyrepülésbe került, és csak pénteken fordult meg a trend. Eközben a szaftos pletykák csepegtetése rögtön beindult, a bulvársajtóban már olvashattunk Berki Krisztián románcáról, majd arról szóltak a hírek, hogy egy később adásba kerülő páros együttlétének felvételei kikerültek az internetre.
A hírverés tehát megvan, így továbbra is növekvő nézőszámot várhatunk. Más kérdés, hogy erősen elgondolkodtató lesz, ha a második hét vége sem hoz fellendülést, ráadásul úgy, hogy már a Való Világgal sem kell küzdeni.
A nézők sikertelen csábításáról persze a köztévé is tudna mesélni. Az Eurovíziós Dalverseny hazai állomása, A Dal című műsor döntője ugyanis két éve a kereskedelmi célcsoportban az egyik legnépszerűbb volt. A Bye Alex fémjelezte döntő egy része ugyanis nézettségben verte a konkurens kereskedelmi adók számait. Ettől a tavalyi finálé már némileg elmaradt, de még mindig igen erősnek tűnt. Idén azonban már ezt sem tudjuk elmondani. Az M1 átlagos nézőszámaihoz képest ugyan magas eredményeket láttunk, ám a műsoridő alatt egyetlen félórás idősáv sem volt, amelyet megnyert volna a kereskedelmi célcsoportban.
A múlt héten egyébként a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19 és 23 óra között az RTL Klubot átlagosan a tévé előtt ülők 19,1 százaléka követte, míg a TV2 11,5 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák közül ezúttal is a Cool volt a jobb (6,8% SHR), a F+ (6,1% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. A középmezőny ugyanakkor úgy tűnik, ismét erősen ketté vált, a Viasat3 (4,1% SHR) és az M1 (3,4% SHR) csak egymással van versenyben.
mfor.hu