A Franciaország és Nagy-Britannia közötti Csalagutat üzemeltető Eurotunnel csökkenő árbevétele miatt új stratégiával és a költségek visszafogásával igyekszik visszaszerezni piaci pozícióit, elsősorban az olcsó légitársaságokkal szemben.
Ahogy azt a a Menedzsment Fórum korábban megírta, az utasforgalom csökkenésében főleg a diszkont légitársaságok közötti árverseny érezteti hatását. Míg a Csalagúton való átkelés egy személyautónak oda-vissza 100-200 font, addig egy repülőjegyet egy irányba már 35 fontért is meg lehet venni.
A vállalat vezérigazgatójának tájékoztatása szerint a cég új stratégiát dolgoz ki a teher- és személyforgalomra és tovább csökkenti a kiadásokat. Jean-Louis Raymond szerint ez a lépés stabilizálhatja az árbevételt, és hozzájárulhat a profitráta emelkedéséhez, számolt be az MTI.
A társaság közleménye szerint tavaly az árbevétel 789 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 813 millióról. Az alagúti vasúton tavaly 418 millióan utaztak, míg egy évvel korábban még 444 millióan.
MTI/Menedzsment Fórum
Az Eurotunnel szembeszáll a fapadosokkal
A Franciaország és Nagy-Britannia közötti Csalagutat üzemeltető Eurotunnel csökkent árbevétele miatt új stratégiával és a költségek csökkentésével igyekszik visszaszerezni piaci pozícióit, elsősorban az olcsó légitársaságokkal szemben.