3p

A várakozó ügyfelek részére plazmaképernyőkön megjelenített információ jelentheti az egyik területet, ahol a bankok és ügyfeleik profitálhatnak a fiókfelújítási programokból. A másik terület a fiókbiztonság, amely keretében eseményeket rögzíthetnek és továbbíthatnak, egyazon IP hálózaton – állapítja meg a Datamonitor legfrissebb tanulmánya.

A tanulmány szerint az ügyfelek kiszolgálásra várva átlagosan legalább három percet várakoznak a bankfiókban. A bankok 45 százaléka véli úgy, hogy fontos alkalmat szalaszt el, ha ezen idő alatt nem igyekszik hatékonyan kommunikálni az ügyfelekkel. Jelenleg a bankok elegáns brosúrákkal igyekeznek felhívni ügyfeleik figyelmét szolgáltatásaikra és termékeikre, ami csak 2004-ben 1,67 milliárd eurójába került az európai bankszektornak.

Ezen prospektusok a szakemberek szerint ugyanakkor alacsony hatásfokúak, mivel a megkérdezettek 50 százaléka véli úgy, hogy ezekből a nyomtatott termékekből „hiányzik a frissesség”, és 38 százaléka gondolta azt, hogy a szóróanyagok a legtöbb ügyfél számára „nem relevánsak”. A megoldást a távoli helyszíneken történő egyidejű lejátszást lehetővé tevő streaming technológia jelentheti, melynek segítségével az ügyfelek bankjuk legaktuálisabb ajánlataival ismerkedhetnek meg sorbanállás közben.

A biztonságot illetően a Datamonitor úgy véli, a különböző megfigyelő, behatolásjelző és hozzáférés-szabályozó eszközök hálózati integrációja csökkenheti a hosszú távú karbantartási költségeket, lehetővé teszi a központi ellenőrzést és hozzáférést, javítja a bankbiztonság különböző területein érvényes szabványok egységességét és a területek közötti funkcionális integrációt.

„A Datamonitor tanulmánya rávilágít, hogy már a bankfiókok kábelezése tekintetében is jelentős megtakarítások érhetők el, ha teljes mértékben kihasználják a konvergált – azaz a hang-, adat- és videoforgalmat egyaránt biztosító - hálózatokban rejlő lehetőségeket.” – jegyezte meg Jordi Ferrer, a Cisco Systems üzletfejlesztési vezetője, .

„Míg a legtöbb bank kiemelt fontosságúnak tartja fiókjainak rendszeres felújítását, a műveletre még mindig az alacsony összehangoltság jellemző, és a különböző műveletek egymástól független költségkeretek alapján valósulnak meg. A különböző fiókműveletek közötti jobb együttműködés elősegítése az eddigieknél innovatívabb projektek megvalósítását is lehetővé teszi, és elősegíti a fiókfelújítások területén az erőforrások hatékonyabb közös kihasználását” – nyilatkozta Daniel Lessner, a Datamonitor pénzügyi szolgáltatások elemzésére szakosodott szakértője.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!