A tanulmány szerint az ügyfelek kiszolgálásra várva átlagosan legalább három percet várakoznak a bankfiókban. A bankok 45 százaléka véli úgy, hogy fontos alkalmat szalaszt el, ha ezen idő alatt nem igyekszik hatékonyan kommunikálni az ügyfelekkel. Jelenleg a bankok elegáns brosúrákkal igyekeznek felhívni ügyfeleik figyelmét szolgáltatásaikra és termékeikre, ami csak 2004-ben 1,67 milliárd eurójába került az európai bankszektornak.
Ezen prospektusok a szakemberek szerint ugyanakkor alacsony hatásfokúak, mivel a megkérdezettek 50 százaléka véli úgy, hogy ezekből a nyomtatott termékekből „hiányzik a frissesség”, és 38 százaléka gondolta azt, hogy a szóróanyagok a legtöbb ügyfél számára „nem relevánsak”. A megoldást a távoli helyszíneken történő egyidejű lejátszást lehetővé tevő streaming technológia jelentheti, melynek segítségével az ügyfelek bankjuk legaktuálisabb ajánlataival ismerkedhetnek meg sorbanállás közben.
A biztonságot illetően a Datamonitor úgy véli, a különböző megfigyelő, behatolásjelző és hozzáférés-szabályozó eszközök hálózati integrációja csökkenheti a hosszú távú karbantartási költségeket, lehetővé teszi a központi ellenőrzést és hozzáférést, javítja a bankbiztonság különböző területein érvényes szabványok egységességét és a területek közötti funkcionális integrációt.
„A Datamonitor tanulmánya rávilágít, hogy már a bankfiókok kábelezése tekintetében is jelentős megtakarítások érhetők el, ha teljes mértékben kihasználják a konvergált – azaz a hang-, adat- és videoforgalmat egyaránt biztosító - hálózatokban rejlő lehetőségeket.” – jegyezte meg Jordi Ferrer, a Cisco Systems üzletfejlesztési vezetője, .
„Míg a legtöbb bank kiemelt fontosságúnak tartja fiókjainak rendszeres felújítását, a műveletre még mindig az alacsony összehangoltság jellemző, és a különböző műveletek egymástól független költségkeretek alapján valósulnak meg. A különböző fiókműveletek közötti jobb együttműködés elősegítése az eddigieknél innovatívabb projektek megvalósítását is lehetővé teszi, és elősegíti a fiókfelújítások területén az erőforrások hatékonyabb közös kihasználását” – nyilatkozta Daniel Lessner, a Datamonitor pénzügyi szolgáltatások elemzésére szakosodott szakértője.
Menedzsment Fórum
Az IP-hálózatok jelentős hasznot hozhatnak a bankoknak
A várakozó ügyfelek részére plazmaképernyőkön megjelenített információ jelentheti az egyik területet, ahol a bankok és ügyfeleik profitálhatnak a fiókfelújítási programokból. A másik terület a fiókbiztonság, amely keretében eseményeket rögzíthetnek és továbbíthatnak, egyazon IP hálózaton – állapítja meg a Datamonitor legfrissebb tanulmánya.