Ezenkívül a két cég arról is megállapodást kötött, hogy az MTV a szoftverfejlesztő termékei közül a Windows Media Audio and Videót, valamint a Windows Media DRM 10-es verzióját fogja használni az MTV.com, a VH1.com, a CMT.com és a ComedyCentral.com weblapokon.
A vállalatok azt remélik, hogy az URGE gazdag szórakoztató kínálatának és az alkalmazott innovatív eszközöknek köszönhetően visszanyerhetnek valamit az i-Podok (illetve az i-Tunes) által elhódított piaci részesedésből. Az összes műfajt átfogó szolgáltatás segítségével könnyebbé válhat a zenei "felfedezés", s a rajongók egyszerűbben léphetnek kapcsolatba a művészekkel. A széleskörű kínálat mellett a program egy zenei "laboratóriumot" is ajánl, mellyel a felhasználók egyszerűen kísérletezhetnek a zenékkel.
Az URGE - bár még be sem indult - már több zeneipari nagyágyú fantáziáját megmozgatta. Élvezi például Clive Davis Sony BMG elnök-vezérigazgató és Lyor Cohen Warner Music Group vezér támogatását, de olyan szupersztárok, mint Alicia Keys vagy a Coldplay-ből ismert Chris Martin is a szolgáltatás mellett tették le a garast.
Az URGE 2006-os indulásakor hatalmas kampányra számíthatnak a felhasználók, az MTV-n, a VH1-on és a CMT csatornán is futni fog a szolgáltatás reklámja. A hirdetésáradat nagyjából 165 millió befogadóhoz fog eljutni csak az Egyesült Államokban.