5p

A nyári időszak ellenére is feltűnő volt a TV2 mélyrepülése, a mögöttünk hagyott héten viszont a csatorna a kereskedelmi célcsoportban elvitt egy estét. Igaz, ehhez az is kellett, hogy az RTL Klubot alig nézzék szombaton.

Az elmúlt hetekben folyamatosan téma volt a nagy csatornák őszi műsorkínálata, így ismét leragadunk a témánál, mielőtt a magunk mögött hagyott hét számait elemeznénk. A csatornáktól ugyanis egyre több hír - na és persze néhány pletyka – lát napvilágot a nyár végéhez közeledve, és úgy tűnik, régen látott erős kínálat lesz vetélkedőkből.

A TV2 korábban már bejelentette, hogy ősszel új vetélkedő kerül műsorba A Kocka címmel. A műsorban egy nagyméretű kockába zárják a játékosokat, és ott kell egyszerűnek tűnő, de annál több koncentrációt és ügyességet igénylő feladatokat végrehajtaniuk. A kocka minden oldalról átlátszó, így a nézők folyamatosan követhetik, miként próbálják a résztvevők megoldani a feladatokat. A TV2 hivatalosan csak annyit jelentett be, hogy ősszel tűzik műsorra, a comment:com blog szerint ugyanakkor a műsorvezetőt is kiválaszthatták, a feladatot a Rising Star és az Ének iskolája műsorvezetője, Ördög Nóra kapja.

Ha a pletyka igaznak bizonyul, akkor a vetélkedők műsorvezetői frontján női dominancia érvényesülhet a TV2-nél. Tízmilliós emeléssel érkezik ugyanis ősszel a képernyőre a csatorna game show-ja, amely így immár 50 milliós játszma címet viseli majd. A TV2 műsorában nyolc kérdést kell megválaszolnia annak, aki szeretné hazavinni a játék történetének legnagyobb nyereményét. A játékosok pénznyelő elleni küzdelmében segítségükre lesz Liptai Claudia, aki a Bumm! után ismét játékmesterként áll a kamerák elé. Bár az egyes műsorok kapcsán sokszor bocsátkozunk jóslatokba, ezúttal csak annyit előlegeznénk meg, hogy a vetélkedő sikere erősen függhet majd a műsorsávtól, ha egy „nézőtemető” program után (mint például a tavasz végén sugárzott Kuzey Güney) kerül a képernyőre, vagy az RTL két legerősebb napi programjával (Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest) állítják szembe, akkor aligha hoz átütő sikert.


Feltételezni lehet ugyanakkor, hogy az RTL-en is vetélkedő lesz majd, amikor a TV2-n műsorba kerül az 50 milliós játszma. Ősszel ugyanis újra érkezik az 1 perc és nyersz! című ügyességi vetélkedő műsor az RTL Klubra. A vadonatúj játékokkal jelentkező game show házigazdája a harmadik évadban is Sebestyén Balázs lesz. A megoldandó játékok nehézségi fokozatának megfelelően a várható nyeremény összege is egyre nagyobb lesz. Aki teljesíti valamennyi játékot, hazaviheti a 10 millió forintos fődíjat.

Nem maradunk ősszel gasztrovetélkedő nélkül sem. A TV2-n A milliomos szakácsban olyanok versengenek majd, akik dolgoztak már a szakmában és szívesen összemérik a tudásukat másokkal egy szórakoztató műsorban. A tét itt sem kicsi: az epizódok győztesei egymillió forinttal lesznek gazdagabbak. A műsort a 40 milliós játszma korábbi házigazdája Rákóczi Feri vezeti, aki mellett szakmai segítségként Széll Tamás, Michelin-csillagos séf áll majd a kamerák előtt.

Ha már főzős vetélkedő, akkor az ősz folyamán – várhatóan egymást váltva – két műsor is szerepelhet majd az RTL Klub kínálatába. A csatorna ugyanis korábban azt jelezte, hogy folytatni kívánják ebben a típusban etalonná vált Konyhafőnököt, amelynek az őszi lehet immár a harmadik évada. Emellett 8-13 év közötti gyerekkel bemutatják ennek a programnak a junior változatát is.

Az őszi kitekintés után pedig térjünk vissza a 32. héthez, amely nem zárult jól az RTL szempontjából. Szombaton ugyanis a TV2 két közepes teljesítményt nyújtó filmmel, A fantasztikus négyes és az ezüst utazó, illetve a Jack Reacher cíművel maga mögé utasította az RTL Klubot, amely a Harry Potter és a titkok kamrájával próbálkozott, nem sok sikerrel. A csatorna szombat estéje ugyanis nagyon gyengére sikeredett, a 18-49-es korosztályból csupán a képernyők előtt ülők 11,8 százaléka választott őket a hétvége első napján. A csoport számára a vasárnap is fejfájást okozott, hiába javított az RTL Klub, augusztus 9-én műszaki hiba miatt mind a hét RTL-es kábelcsatornával gond volt. A hibát ugyan hétfőre megoldották, ám a nézettségi számokban is megmutatkozott a probléma. A Cool esetében, ahol az utóbbi időben rendre 7-8 százalékos hétvégi közönségarányról beszélünk, a Nielsen adatai szerint a tévét nézők (18-49 évesek) 2,6 százaléka volt jelen. Kisebb veszteséggel úszta meg a csoport másik erős kábelcsatornája, a F+, amely a 6 százalék körüli közönségarányát felezte meg a műszaki hiba miatt.

Egy rövid gondolat erejéig még kitérnénk a közszolgálati csatornák teljesítményére, illetve konkrétan az M4 múlt hetére. A sportcsatorna ugyanis sokat profitált a szép eredményeket hozó vizes világbajnokságból, bár hozzá kell tenni, hogy az aranyesőt hozó úszódöntőket nem a nézettség szempontjából legfontosabb időszakban, vagyis este, hanem délután sugározták. A tíz év után ismét aranyat szerző Cseh László világbajnoki címét például (a teljes lakosságot tekintve) a tévézők 9,9 százaléka követte a délutáni órákban, de szombaton Gyurta Dániel úszására még ennél is többen voltak kíváncsiak, ami 10,8 százalékos közönségarányt jelentett.


Hiába szerepelt az utóbbi hetek vesszőfutásaihoz képest jól a TV2 a hétvégén, a 32. héten sem tudott sokat faragni tetemes hátrányából. A kereskedelmi célcsoportban 19-23 óra között az RTL Klubot a szombati mélyrepülés ellenére is a készülékek előtt ülők 18,2 százaléka nézte átlagosan, míg a TV2-t a nézők 8,7 százaléka követte. A Cool a fent említett vasárnapi baki miatt veszített, de 7,1 százalékos közönségarány így is remek teljesítmény, a F+ pedig az egy héttel korábbi számait hozta (5,8% SHR). A Duna TV (3,9% SHR) beállt a 4 százalék alatti szintre, amelyet alulról kezd a Viasat3 (3,5% SHR) is megközelíteni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!