Mint a torinói cég szóvivője a német újság megkeresésére elmondta, az 500-as modell - amelyet az 50-es években aratott európai sikerei után nemrég felújított változatban ismét gyártani kezdtek Torinóban - elektromos meghajtású változata várhatóan 2012-ben jelenik meg az amerikai Fiat-kereskedőknél.
Az Egyesült Államok preferálásának két oka van. Egyfelől az amerikai kormány jelentős pénzügyi támogatást fizet azoknak, akik villanymeghajtású gépkocsit vásárolnak. Másfelől az amerikai-olasz cégszövetségben belül (a Fiat 20 százalékos részesedéssel bír a Chrysler konszernben) az amerikai partner profiljába tartoznak a nagy lökettérfogatú robbanómotorok és az elektromos aggregátok. Ennek megfelelően az Egyesült Államok piacára szánt Cinquecentókat a mexikói Tolucában lévő Chrysler-üzem fogja gyártani.
A villanymeghajtású Fiat-modell erőforrását képező lítium-ion akkumulátorokat az SB Limotive cég szállítja. A német Bosch és a dél-koreai Samsung SDI közös vállalata számára ez az első lépés az elektromos autók amerikai piacán. Az akkumulátorokat az SB Limotive Orionban (Michigan állam) lévő üzemében fejlesztik ki. Az egyes akkucellák gyártását a vállalat dél-koreai telepe végzi, az összeszerelés az Ohio állambeli Springboróban történik majd.
MTI