A 2003-ra vonatkozó adatok alapján a világban történt összes halálos légi baleset 28 százalékának színhelye Afrika volt, szögezi le a jelentés. 1994 és 2003 között 210 repülőgép-szerencsétlenség történt Afrikában, igaz, ezek többsége nem menetrendszerű járatokkal, hanem különböző célokból bérelt gépekkel esett meg. Az előbbiek, főleg a nemzetközi járatok, biztonságosnak tekinthetők az AFRAA szerint.
A balesetek legfőbb okai között a gépek rossz karbantartását, azok elavultságát, a hajózási műszerek hiányát, illetve azt említi a szövetség, hogy számos országban polgárháború dúl. Sok olyan gép zuhant le, amelyet más földrészekről, főleg Európából érkezett "kalandorok" vezettek az afrikai fauna megtekintésére szervezett sétarepüléseken.
A 210 baleset csaknem 60 százaléka négy országban, a Kongói Demokratikus Köztársaságban, Angolában, Szudánban és Nigériában következett be, az utóbbi kivételével ezekben az államokban állandó polgárháború folyt.
Nairobiban az elrémisztő statisztikák nyomán kétnapos értekezletet szerveztek az afrikai légközlekedés biztonságának javítása érdekében. A szerdán megnyílt tanácskozás szervezői szerint 2010-ig akár felére lehet csökkenteni az afrikai légi balesetek számát, amennyiben sikerül hatékony intézkedéseket hozni. Így például megtiltanák, hogy 20 évnél magasabb életkorú gépeket importáljanak a földrészre.
(MTI)
Az afrikai repülők a legveszélyesebbek
Afrika a légi forgalom szempontjából messze a legveszélyesebb földrész - állapította meg az afrikai légitársaságok szövetsége (AFRAA).