A magyarországi BTL-költés, vagyis a Direct Mailre, PR-ra, promócióra, eladóhelyi reklámra, szponzorálásra fordított pénzek összege az idén akár a több száz milliárd forintot is elérheti. A reklámszakma egri konferenciáján elhangzott kijelentés nagy vihart kavart, hiszen ügyféloldalon eddig ennél sokkal kisebb, 50 és 70 milliárd forint közötti értékre becsülték a BTL-költés éves értékét, miközben arra számítanak, hogy a nettó áron becsült összes reklámköltés legfeljebb 200 milliárdos lehet.
Martényi Zita, a Maksz BTL-szekciójának elnöke hangsúlyozta, hogy a BTL aránya az utóbbi években drasztikusan megnőtt a kommunikációs stratégia kialakításában. Jelezte azt is: valószínűleg a dohány-, illetve az alkoholos cégek költik a legtöbb pénzt az ilyen típusú eszközökre, mert őket a speciális jogszabályi környezet, a hagyományos reklámeszközök teljes vagy részleges tiltása eleve kényszeríti.
A BTL súlyának dinamikus növekedését jelzi a reklámtortán belül a számítástechnikai és telekommunikációs eszközök forradalma, amely lehetővé teszi a vevőket személyesen elérő megoldásokat. Talán soha nem volt olyan értéke a vásárlói kluboknak, hűségprogramoknak, rendezvényeknek, vagy a Direct Mailnek, mint manapság - számol be a Világgazdaság.