2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg az elmúlt években a Toyota csinált bohócot tengerentúli versenytársaiból, most fordult a kocka, és az egyre dagadó botrány miatt a GM, a Ford és a Chrysler is hasznot húz a japán gyártó műszaki problémáiból.

A rivális autógyárak az Egyesült Államokban profitálnak a Toyota problémáiból - tudósított a CBS televízió csütörtökön azzal kapcsolatban, hogy a példátlan visszahívási sorozat újra elérheti a japán cég legnépszerűbb modelljét, a Corollát a szervókormány hibája miatt.

A Toyota eddig már 8,5 millió autót rendelt vissza világszerte különböző természetű problémák, egyebek között a gázpedál beszorulása miatt. Amerikában a héten vizsgálni kezdték azokat a panaszokat is, amelyek szerint bizonyos Corollák nagy sebességnél balesetveszélyessé, nehezen kormányozhatóvá válnak.

A CBS szerint miközben a Toyota éjt nappallá téve javítja ki a visszahívott kocsikat és a problémás új autókat, az amerikai autógyárak arról számolnak be, hogy a japán cég gondjai nyomán forgalmuk megugrott. Több fogy a General Motors, a Ford és a Chryslerből modelljeiből is, utóbbi kedvezménnyel számolja be a problémás Toyotákat új autó vásárlásakor. Hasonló kedvezményt kínál a GM, a Hyundai és a Ford is. De nemcsak az amerikai gyárak profitálnak a Toyota piacvesztéséből, a japán vetélytárs Nissan is jelentősen növelte eladásait.

Minden elemző azt latolgatja, mennyi idő múlva éledhet fel a Toyota. Gene Grabowski, a CBS által megszólaltatott válságszakértő azt mondta: egy olyan cég, amelyik akkora tartalékokkal rendelkezik, mint a piacvezető Toyota - annak ellenére, hogy eleinte rosszul kommunikálta Amerikában a problémákat - megfordíthatja a piacvesztés folyamatát, és 6-12 hónap alatt visszatérhet.

A csütörtöki The Wall Street Journal a Toyota-ügy kapcsán arra hívta fel a figyelmet: Amerikában nem mindenkinek érdeke a Toyota lesüllyedése. A több szövetségi államban is gyárakat üzemeltető japán cég jelentős munkaadó, Kaliforniában például több mint 10 ezer, Kentuckyban több mint 9 ezer embert foglalkoztat. Az érintett államok politikusai, washingtoni képviselői így nyilván abban érdekeltek és azért lobbiznak, hogy a közlekedésbiztonsági hatóságok ne fújják fel túlságosan a Toyota problémáit, és a japán cég ne kapjon tisztességtelenül szigorú ellenőrzést.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!