2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg az amerikai légitársaságok egymás után dobják be a törülközőt, addig az európaiak szárnyalnak. Az Air France KLM légitársaság, a világ legnagyobb bevételű légiforgalmi vállalata majdnem négyszeres profitot termelt az előző évihez képest. Az ilyen sikerek sem tudják ellensúlyozni azonban az USA légitársaságainak mélyrepülését.

A francia-holland Air France KLM légitársaság, a világ legnagyobb bevételű légiforgalmi vállalata, az üzleti éve szeptemberrel zárult második negyedében 717 millió eurós adózott eredményt ért el, ez 3,68-szor nagyobb az egy évvel korábbi 195 milliónál. Az eredményben benne van az a 419 millió eurós tőkenyereség is adó után, amely a társaság részesedésének eladásából származott az Amadeus elektronikus nemzetközi helyfoglaló rendszerből. A bevétel 10,2 százalékkal 5,6 milliárd euróra gyarapodott 5,1 milliárdhoz képest, jelentették a társaságnál szerdán.

A vállalategyesítésből származó megtakarítások segítségével a költségek csak 7 százalékkal nőttek, 5,1 milliárd euróra. A 29 százalékos üzemanyagköltség-növekedés nélkül a kiadások csak 3,1 százalékkal emelkedtek. Az Air France tavaly májusban zárta a holland KLM légitársaság 800 millió eurós megvásárlását. Az Európaiak sikere sem tudja ellensúlyozni az amerikaiak iparágra gyakorolt negatív hatását.

A világ menetrendszerű légi forgalmának 94 százalékát bonyolító 265 légitársaságot magába tömörítő nemzetközi repülési szövetség (IATA) szerint a veszteség 1,4 milliárd dollárral lesz több a vártnál. Ez a rekord magas olajáraknak a légi iparra gyakorolt hatásának tudható be. A hatékonyság növelése és a költségcsökkentés ellenére a magas kerozinárak szinte az egész ágazati nyereséget felemésztik. Jelenleg az üzemanyagárak a repülési költségek negyedét teszik ki. Egy dollárnyi olajár-emelkedés összességében egymilliárd dolláros többletköltséget okoz a világ légitársaságainak - írta korábban az mfor.hu.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!