A vállalat távközlési berendezéseket gyártó üzletága a konkurens Ericssonhoz hasonlóan immár kizárólag a mobiltelefonnal kapcsolatos fejlesztésekre és központokra koncentrál, míg a készülékek piacáról kiszállt. A Siemens berendezéseinek piaci sikere esetén a cég a mobil eszközök piacán megelőzheti a Nokiát, így a szegmensben a második legjelentősebb piaci szereplővé válhat. A tervekről a Siemens Communications vezetője Christoph Caselitz Hong Kongban a 3G World Kongresszuson beszélt.
A cég az optimista forgatókönyvet a rendkívül gyorsan bővülő piacra alapozza, mint a vezető elmondta a jelenleg 820 millió előfizetővel szemben Ázsiában négy éven belül ötven százalékos bővülés várható, a további 400 millió felhasználó pedig a központok és hálózatok fejlesztését is megköveteli.
A felmérések szerint a piacvezető Ericsson 27 százalékos piaci részesedéssel bír a hálózati berendezések piacán, ami viszonylag jelentősnek mondható, hiszen az őket követő Nokiának és Siemensnek is összesen ekkora. Ez utóbbi két vállalat között viszont csupán egy százalék a differencia (14, illetve 13 százalékos részesedéssel bírnak), így a dobogón könnyen előfordulhat a helycsere.
A nagy gyártók által a telefonközpontok és hálózatok iránti érdeklődés nem véletlen, hiszen a mobiltelefónia ezen berendezései esetén még viszonylag jelentős a hozzáadott érték, és az így keletkező nyereség is az üzletági átlag feletti. Nem véletlen, hogy több éves küzdelem után a Siemens Communications is csak erre a tevékenységre koncentrál, míg a mobil-készülékeket gyártó részlegét az idén a tajvani BenQ-nak eladta.