Az online bankok számára megéri hatékony ügyfélmenedzsment weboldalt kialakítani, mivel az elégedett ügyfelek 50 százaléka valószínűleg ajánlja a bank oldalát ismerőseinek, illetve 19 százalékuk kiegészítő szolgáltatásokat is hajlandó vásárolni – áll a Forbes.com és a ForeSee Results legújabb közös tanulmányában. A felmérés szerint a megkérdezettek egy negyedének van negatív tapasztalata az on-line banki szolgáltatásokkal kapcsolatban, ami rossz hatással van a bankhoz fűződő viszonyukra is.
Minél hamarabb tanulják meg a bankok mérni és menedzselni saját honlapukon az ügyfél-elégedettséget, annál gyorsabban lesz a siker. A bankok, ha ki tudják használni ezt a lehetőséget saját online beruházásaiknak az alakítására, maximalizálhatják befektetésük hozamát – állapítja meg a ForeSee Results vezetője, Larry Freed.
Az emelt szintű szolgáltatások - mint az online számlafizetés – arra sarkalják a felhasználókat, hogy gyakrabban látogassák meg az oldalt. Az online fizetést használó ügyfelek 51 százaléka naponta látogatja meg a bank weboldalát, míg további 39 százalékuk hetente legalább egyszer. Az online számlafizetési lehetőség nélkül ezek az arányok 27 százalék a napi, és 56 százalék a heti látogatók esetében.
Miközben az online kereskedők kezdik megtalálni számításaikat és nyereségessé válni, a bankok nem igazán lépnek az online területeken. Így nemcsak annak a lehetőségét vesztik el, hogy újabb szolgáltatásokat értékesítsenek meglévő ügyfeleknek, hanem azt is, hogy újakat szerezzenek – mondta Freed.
Az e-bankok lehetőségei
Az online bankok számára megéri hatékony ügyfélmenedzsment weboldalt kialakítani, mivel az elégedett ügyfelek 50 százaléka valószínűleg ajánlja a bank oldalát ismerőseinek, illetve 19 százalékuk kiegészítő szolgáltatásokat is hajlandó vásárolni.