3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egészséges és fiatalos, valamint a súlycsökkentést kínáló élelmiszerek, italok a világ leggyorsabban növekvő termékcsoportjai - közölte az ACNielsen nemzetközi piackutató társaság legújabb tanulmányának megállapítását.

Az egészséges és fiatalos, valamint a súlycsökkentést kínáló élelmiszerek, italok a világ leggyorsabban növekvő termékcsoportjai - közölte az ACNielsen nemzetközi piackutató társaság legújabb tanulmányának megállapítását.

A fogyasztókat világszerte érdeklik a fogyókúrával és az egészséggel kapcsolatos témák - idézi a MTI-hez eljuttatott közlemény Jane Perrint, az ACNielsen Global Services ügyvezető igazgatóját, a jelentés készítőjét. A felmérés szerint a piac azoknak az élelmiszer- és italgyártó cégeknek a termékeire lesz fogékony, amelyek egészséges élelmiszerekkel felelnek meg a finom ízeket és a kényelmet kereső fogyasztói igényeknek.

A magas fehérje-, ugyanakkor alacsony szénhidráttartalmú étrendek iránti fogyasztói érdeklődés különösen a fejlettebb piacokon kulcsfontosságú tényező a termékcsoportok növekedésében. Visszaszorult egy korábbi kedvelt kategória, az alacsony alkoholtartalmú italoké, amely a 2002-ben készített jelentésben a leggyorsabban növekvő kategória volt 33 százalékos növekedéssel. Jelenleg azonban fejlődése csak 2 százalékos, így be sem kerülhetett a 2004-es lista élmezőnyébe. Az ACNielsen által 59 országban vizsgált 89 termékcsoport összesített növekedési üteme 4 százalék volt 2004-ben az egy évvel korábbihoz képest.

A felmérés szerint Magyarországra is igazak a nemzetközi trendek. Hazánkban a kisebb, népszerű kategóriák illetve szegmensek nőttek a legdinamikusabban, például a jeges tea, az olívaolaj, az energiaital, a nyalóka, a croissant, a mélyhűtött pizza és a vákuumcsomagolt húsok.

A kényelmi termékek, így az állateledel, reggeli csemegék -gabonapehely, müzli, müzli szelet, hűtött szeletes édesség - piaca szintén bővült. A mélyhűtött, kényelmi termékek az új termékek bevezetéseknek köszönhetően gyorsan növekednek. A bébiételek és bébiitalok fogyasztása is jelentősen nőtt a nagymértékű árversenynek köszönhetően.

A tömegtermékek közül csak néhány - száraztészta, joghurt, ostyák, zöldségkonzerv, ásványvíz - tudott átlagon felüli eredményt elérni. A tíz legnagyobb ütemben növekvő élelmiszer kategória, a termékcsoport méretétől függetlenül: olívaolaj, jeges tea, mélyhűtött burgonya, cereáliák, müzli, müzli szelet, sport- és energiaital, zöldségkonzervek, ostya, mélyhűtött pizza, salátaöntetek.

(MTI)

Kapcsolódó anyagok
A hasunk mellett már az eszünkre is hallgatunk vásárláskor
A sarki bolt választékától is függ az egészségünk
Jövőre eltűnnek az óriási csokoládék
Itthon is támadásokra számíthatnak a gyorséttermek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!