A városban járva a karácsonyra való készülődés szemmel látható jeleit tapasztalhatja mindenki, és az áruházak is egyre zsúfoltabbak. Nem csak az offline világban szökik a magasba az ünnepek közeledtével a bevásárlási láz, a világháló forgalma is megnő. A kereskedők többsége a látogatók számának jelentős növekedését tapasztalja, és az internetes keresőkbe gépelt kulcsszavak is az ünnepi hangulatot - no meg az ehhez kapcsolódó ajándékozási szándékot - tükrözik.
"Az elmúlt 4 év tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a látogatások, és ezzel párhuzamosan a keresések, illetve megrendelések száma karácsony közeledtével mintegy 30-40 százalékkal megugrik a Depo.hu-n. Az idei roham jeleit már jó két hete érzékeljük." - mondta Szabari László, a közel 100 forgalmazót tömörítő online piactér üzletágvezetője. A műszaki cikkek esetében a legnépszerűbb termékek közé továbbra is a digitális fényképezőgépek, mp3 lejátszók tartoznak, bár ezek felfutása csak most, a karácsonyi pánikroham közeledtével indul. Eddig a toplista élén a különböző számítástechnikai részegységek: monitorok, háttértárak, alaplapok, PDA-k végeztek.
"Mivel a Depo.hu látogatóinak száma évről évre nő, így levonhatjuk azt a következtetést, hogy egyre többen igyekeznek elkerülni a zsúfolt üzleteket és inkább otthonról, karosszékükben ülve intézik a karácsonyi ajándékok beszerzését." - tette hozzá Szabari. Ráadásul nem csak a kényelmesebb válogatás, hanem az árak egy kattintásra történő összehasonlítása, a gyakran szélesebb választék, és a jól működő logisztika is az online vásárlás mellett szól.
Hasonló érvek mentén növekszik az Egyesült Államokban is az internetes áruházak forgalma. A hagyományosan a karácsonyi bevásárlás kezdetét jelentő hálaadást követő péntekén például milliók maradtak otthon, hogy az interneten induljanak rohamra karácsonyi ajándékokért. 7,4 millióan ki sem mozdultak lakásukból, mégis mintegy 100 online áruházat látogattak végig, hogy megkezdjék az ajándékok begyűjtését. Az online vásárlók száma mintegy 29 százalékkal emelkedett a tavalyi adatokhoz képest, az ilyen módon elköltött összeg pedig elérte a 305 millió dollárt, állítja a Nielsen felmérése.