A KSH adatok alapján, Magyarországon 3, 8 millió gépjármű van forgalomban, emellett közel 812 000 casco szerződést tart nyilván a Mabisz. Ez nagyságrendileg 21 százalékos penetrációt jelent csupán, és ez az arány 2000 óta nem változik érdemben.
Pedig 2014-ben jó évet zárt az autó piac; az új és a használt autók eladása egyaránt nőtt 2013-hoz képest. Tavaly több mint 67 000 új személygépjárművet adtak el, ez 20 százalékos bővülést jelent 2013-hoz képest a Magyar Gépjárműipari Egyesület és a Jato Dynamics adatai szerint. Ugyanígy pozitív évet könyvelhetett el a használtautó piac; 2014-ben 491 926 személyautót adtak el a Datahouse szerint, ami 10 százalékkal több, mint 2013-ban.
A járműértékesítés növekedése kihatott a cascora is; a Mabisz szerint a piac díjbevétele tavaly 1,8 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, míg a szerződések darabszáma is 800 439-ről közel 812 000-re bővült. "Tavaly minimális díjemelés is volt a casco piacon, az átlagdíj 2014-ben 77 471 Ft volt, míg 2013-ban 76 209. Manapság akár már havi 5-6 ezer forintért is találunk teljes körű cascót”– mondta Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója.
A Genertel telefonos lekérdezéséből az derült ki, hogy a válaszadó autósok döntő többségének; - közel 90 százalékuknak! - fontos szerepet játszik az ár a döntés meghozatalnál: ezek közül a 30 százalék mondta azt, hogy kizárólag ár alapján dönt egy-egy casco biztosítás mellett, azaz a legolcsóbbat választja, 59 százalék pedig ott köti meg biztosítását, ahol már meglévő egyéb biztosításai révén kedvezményt kap az árból. Csupán 12 százalék vesz figyelembe egyéb szempontot, mint például a biztosító ismertségét, a "brandet”, amikor döntést hoz.
Arra a kérdésre, hogy milyen típusú casco biztosítást érdemes megkötni; nem meglepően, a válaszadók 78 százaléka válaszolta azt, hogy kizárólag teljes körű biztonságot nyújtó cascot, csupán 12 százalék szerint lenne elégséges csak töréskárra, míg 10 százalék szerint csupán lopáskárra biztosítást kötni.
mfor.hu