2p

Számos közlekedéssel, illetve közlekedésbiztonsággal kapcsolatos kérdés került hétfőn a parlament gazdasági és informatikai bizottsága elé. Ezek egy része a kereskedelmi repterek üzemeltetésével kapcsolatosak voltak.

Leghosszabb módosító csomag a közlekedési tárgyú törvényeket kísérte. Az előterjesztő képviselőjének ellenében támogatta a bizottság azt a módosítást, amely nemzetközi kereskedelmi repülőtér fejlesztéséhez, illetve megszűnéséhez csak az érintett önkormányzatok véleményének figyelembe vételével lehetne engedélyt adni. A másik jelentősebb vita arról a módosításról folyt, amely szerint 2012 első napjától nem lehetne üzemeltetni meglévő repülőteret, ha nincs jogerős határozata a zajgátló védőövezet kijelöléséről. Márton Attila (Fidesz) ezt a szabályt úgy minősítette, hogy a Ferihegyi repülőteret ezek szerint be kellene zárni, mivel néhány ingatlan tulajdonos mindig megvétózza a védőövezet kijelölését. Az előterjesztő képviselője nem támogatta a módosítást, de a bizottság egyharmada igen, így arról az Országgyűlés dönt majd.

Az előterjesztő képviselőjének vétója ellenére a bizottság támogatta azt, hogy a nyilvános repülőtér védelmét ne őrző-védő cég, hanem csak az üzemeltető saját szolgálata végezhesse. A bizottság támogatta azt, hogy a trolibuszokon is legyen kamera, illetve a képek megőrzése ne 72 óráig, hanem 30 napig tartson.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!