3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gyökeresen átalakult a kis- és közepes vállalkozások marketing eszköztára: a rádió eltűnt a tíz leggyakrabban alkalmazott eszközök közül, a Facebook és az Adwords az első öt legnépszerűbb közé került - derül ki a Marketing Commando legfrissebb felmérésből.

A szeptemberben végzett online felmérés több mint 1700 fő kis- és közepes vállalkozó válasza alapján készült. A kutatás eredménye általánosságban azt igazolja, hogy a válaszadók körében a legnépszerűbb marketing eszközök a honlap, melyet a válaszadók 76 százaléka használ.  A második legnépszerűbb eszköz a Facebook oldal, melyet a válaszadók 52 százaléka alkalmaz, harmadik az ajánlás 50 százalékkal. A negyedik és ötödik legnépszerűbb eszköz a szórólap 35 és az Adwords hirdetés 32 százalékkal.

Az eredményeket összevetve az Ipsos és a Marketing Commando 2009-ben publikált kutatásának adataival megállapítható az online marketing eszközök térnyerése: öt új eszköz került a tíz legnépszerűbb közé, kiszorítva például a rádiót.

Demokratizálták a marketinget az online marketing eszközök

"Érthető az online marketing eszközök térnyerése, mert olcsó és mérhető, mindamellett hatékony" – világítja meg az eredmények hátterét Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértől, a felmérést végző Marketing Commando vezető tanácsadója. Hozzátette: lényegében az online marketing eszközök széles körben elérhetővé tették, demokratizálták a marketinget a kisvállalkozások számára. Ma már egy kisvállalat is képes minimális befektetéssel hatékony kampányokat folytatni, reklámügynökség segítsége nélkül is.

Változatos eszköztár

Az induló vállalkozások kevesebb marketing eszközt alkalmaznak. A honlap (76%) mellett a Facebook oldal (55%), ajánlás (50%), szórólap (34%), Adwords  (PPC) hirdetés(31%) alkalmazása  jellemző. A fejlődő stádiumban lévő cégek némileg több marketing eszközt használnak, mint a kezdő cégek. Az átlaghoz képest többen szórólapoznak (38%), többen alkalmaznak keresőoptimalizálást (31%), értékesítőket (23%) és viszonteladókat (24%). Valamint lényegesen többen akcióznak (38%) mint a kezdő cégek.

A piacvezető cégek alkalmazzák a legszélesebb marketingeszköz skálát. A honlap használata magas (81%), de kiemelkedő a PPC hirdetések (39%), árakciók (44%), keresőoptimalizálás (37%) és sajtóhirdetések (37%) alkalmazása. Ugyancsak jelentős az értékesítők (43%), viszonteladók (32%) és az értékesítési célú rendezvények (31%) használata. E szegmensben jelentős a tömegmarketing eszközök használata, mint a rádió- (12%), TV reklám (9%), a DM (122%), eDM (19%) és az óriásplakát (14%), használata.

"Kis pénz kis marketing"

A cégek forgalma alapján szembetűnő, hogy a bevétel nagyságával egyenes arányban növekszik az alkalmazott marketingeszközök száma. A legkisebb bevételt realizáló cégek csak a mindenki által leggyakrabban használt eszközöket, a honlapot, a Facebook oldalt, ajánlásokat és a szórólapot alkalmazzák. Az egymilliárd forint felett forgalmazó cégek által alkalmazott eszközök skálája viszont nagyon széles.

A felmérés számos érdekességgel is szolgált. A profil alapján lényeges különbségek mutatkoznak az alkalmazott marketing eszközökben. A lakosságnak értékesítő cégek 59 százaléka használ Facebook oldalt, míg a céges piacon lévő vállalkozások esetében ez az arány 42 százalék. Ezzel szemben ajánlást a céges piacon lévő vállalkozások 58 százaléka használ, míg a lakossági piacon ez az arány 46 százalék.

Blogot a kezdő cégek használnak a legnagyobb arányban, 24 százalék míg a stabil cégek esetében ez az arány mindössze 14 százalék. A szolgáltatók 22 százaléka blogol, míg a terméket forgalmazók 16 százaléka.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!