Néhány héttel ezelőtt a társaság bejelentette, hogy 2008-ra utasainak háromnegyede interneten vásárolt jeggyel fog utazni. Jelenleg ez az arány alig egyharmadot tesz ki.
Pesszimizmusra adhat okot az alkalmazottak körében az is, hogy nem várt ellenfelet kapott a légitársaság a francia gyorsvasút, a TGV személyében, mely mind komolyabb konkurenciát jelent számára. A belföldi piacon folyamatosan éleződik a harc és egyre nehezebben tudják tartani azon célállomásaikat, ahová a TGV is közlekedik. Az Air France vezetése ezzel párhuzamosan mind keményebben kezeli a kérdést, és az üzletieredményesség szempontjából vizsgálja a társaságot: munkahelyek ideiglenes megszüntetéséről, életkor-piramisról és technológiai újításokról beszélnek.
Hétfőn a társaság vezére, Jean-Cyril Spinetta bemutatta 3 éves tervét, melyben szerepel 35 ezer földi alkalmazott továbbképzése, akiket leginkább érinthet a technológia változás. Habár a vállalat idén 4200 új alkalmazott felvételét tervezi, a szakszervezetek nem rejtik véka alá aggodalmaikat. Rövid időn belül az online jegyvásárlás terjedésével közel 5 ezer dolgozó munkája kerülhet veszélybe. Számos szakszervezet elutasítja a 3 éves terv megvalósítását.
A vezetés szerint azonban nincs ok a pánikra. A KLM-mel történt egyesülés után folyamatosan javuló eredményekről számol be a társaság. Spinetta egyre-másra ad hangot optimizmusának az idei évre vonatkozóan, szerinte a fő problémát jelentő üzemanyag-ellátottság is javulni fog idén. A vezér ezekkel a kijelentésekkel is elejét vette azon pletykáknak, miszerint távozófélben van a társaságtól.
Kapcsolódó anyagok:
Cáfolja az Air France-KLM-frigyet az Alitalia
Házasodhat az Alitalia és az Air France