3p

A Magyar Turizmus (MT) Zrt. az eredményközpontúság és a költséghatékonyság jegyében a jövőben kizárólag olyan tevékenységet végez, illetve finanszíroz a jövőben, amely közvetlen hatással van kitűzött üzleti céljai elérésére.

A társaság közleménye ismerteti: az MT üzleti célja, hogy 2011-ben a belföldi vendégéjszakák száma 1 százalékkal, a külföldi vendégéjszakák száma 2, és a konferenciaturizmus forgalma 5 százalékkal növekedjen az előző évhez képest. Az MT saját tevékenysége mellett forrásokat különít el olyan megosztott tevékenységek finanszírozására is, mint a Légi Marketing Alap és a Sport-, illetve Konferencia-nagyköveti Program. Ezek keretében szeretné elősegíteni új légi járatok indítását Budapest esetében 3-5 új desztinációból, vidéki repülőterek esetében német nyelvterületről, Olaszország, az Egyesült Királyság és Oroszország irányából; elnyerni három nemzetközi sportrendezvény szervezését, továbbá Magyarországra hozni három 500-2.000 fő részvételével, továbbá tíz 500 fő alatti résztvevővel megvalósuló nemzetközi konferenciát.

Az MT kiemelt figyelmet fordít az ország 2011-es EU-elnökségéhez kapcsolódó turisztikai márkaépítés lehetőségeire is.

A Magyar Turizmus Zrt. tevékenységében az alapvető változást a közlemény szerint a stratégiai marketingkommunikáció megjelenése hozza, amely külföldön márkakommunikáció, belföldön szemléletformáló kampányok formájában jelenik meg. Az új marketingkommunikáció szerint "Magyarország föld alatti vizekben nagyhatalom". Külföldi taktikai kommunikációjában a társaság azokat a turisztikai termékeket és szolgáltatásokat jeleníti meg, amelyektől az adott célpiacról a legnagyobb bevételt várja. A hazai piacon a társaság üzleti célja az, hogy a háztartások turisztikai célra szánt megtakarításaiból minél többet az országhatárokon belül tartson, ami a gyakorlatban stratégiai szemléletformáló kampányokat jelent.

A nemzetközi vásárokon, kiállításokon való részvételt a társaság üzletszerzési lehetőségként kezeli. Ennek megfelelően a költséges, de nem kellően hatékony közönségvásárokra kevésbé fókuszál. Az MT elengedhetetlennek tartja egy nemzetközi mintákra alapuló kongresszusi iroda kialakítását, amely az információnyújtáson túl aktív szerepet vállal a nemzetközi szervezeti tagságok adta üzletszerzési lehetőségek maximális kiaknázásában, továbbá segítséget nyújt a pályázati anyagok értékesítési szemléletű kidolgozásában.

A társaság az üzleti célok elérése érdekében meghatározott feladatokhoz igazítja szervezeti struktúráját is. A külképviselői hálózat feladata ezentúl elsősorban a szakmai partnerekkel történő kapcsolattartás, a szakmai programok koordinálása, az értékesítés-ösztönzés elősegítése. A képviseletek munkája ehhez igazodva átalakul, ami a költségek racionalizálását is maga után vonja. A belföldi hálózat feladata a lakossági taktikai kommunikáció, illetve a szakmai partnerkapcsolatok fejlesztése.

A bel- és külföldi hálózatok tevékenységének hátterét az erős központi stratégiai kommunikáció adja. A társaság központját a feladatokhoz igazodva ugyancsak átstrukturálják. A szervezeten belül - közvetlenül a vezérigazgató irányítása alatt - működik a Magyar Kongresszusi Iroda, a Légi Marketing Alap és a Stratégiai Partnerkapcsolatok Irodája, mivel ezeket a területeket kiemelten kezeli az MT.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!