A csepeli székhelyű cég Constanta felől Belgrád érintésével menetrend szerinti konténerszállító hajókaravánokat indít március 25-től. A cég jövőre már nullszaldóssá szeretné tenni a szolgáltatást, amihez a karavánok kétharmados kihasználtsága szükséges.
A vállalat az Ázsiából Közép-Európába érkező konténerforgalmat kívánja egy eddig nem haszmált útvonalra terelni. Saját flotta híján a cég két hajókaravánt bérel külföldön, tehát tulajkdonképpen bérfuvarozást vállal. Az üzletet segíti, hogy tavaly készült el Constantában egy modern, nagy kapacitású konténerterminál, másrészt a nyugat-európai kikötők túlterheltek, és alig bírják a Kína exportjának növekedése okozta terhelést.
A privatizáció előtt álló csepeli szabadkikötő évről évre növeli forgalmát, s kormányzati célkitűzések szerint a jövőben logisztikai központtá növi ki magát, írja a Világgazdaság.
Balkáni bérfuvarozásba kezd a Szabadkikötő
Új vállalkozásba fog a Mahart Szabadkikötő Rt.: a társaság konténerek bérfuvarozását vállalja Budapest és a Fekete-tenger között, így kínálván alternatívát az atlanti kikötőkből való kamionos szállítással szemben, értesült a Világgazdaság.