<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=1446330315732208&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
2p

A konzervatív Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) kiadóvállalata veszi át a Frankfurter Rundschau (FR) című baloldali német lapot, amely tavaly novemberben csődvédelembe kényszerült.

A német versenyhivatal szerdai határozata szerint nincs versenyjogi akadálya annak, hogy a FAZ átvegye a baloldali lapot. Az ügyletet várhatóan csütörtökön véglegesítik. Az FR pénteken jelent volna meg utoljára, ha a hatóság elutasította volna az egyesülést. Ugyanakkor így is több százan veszítik el a munkájukat, mert a FAZ csak 28 újságírót vesz át a szerkesztőségből, az FR kiadóvállalatához tartozó nyomdaüzemet pedig nem vásárolja meg.

Az országos napilap tulajdonosa a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) médiaholdingja (DDVG) és a független M. DuMont Schauberg (MDS) kiadóvállalat. A szerkesztőségben és a nyomdában a legutóbbi időkben még csaknem ötszázan dolgoztak. A vállalkozás a hirdetési és nyomdai bevételek csökkenése miatt kényszerült csődvédelembe. A cég az utóbbi időszakban évente átlagosan 20 millió euró veszteséget szenvedett el, a lap példányszáma pedig 120 ezer alá csökkent. A kétezres évek elején még 200 ezer körül volt a példányszám, és másfél ezren dolgoztak a cégnél.

Az 1945-ben alapított újság - a háború utáni Németország második napilapja - 2004-ig a lapot évtizedekig irányító főszerkesztő, Karl Gerold nevét viselő alapítvány tulajdonában volt, majd 90 százalékát átvette a szociáldemokraták médiaholdingja. Két évvel később a DDVG a többségi tulajdonrészt átadta az MDS-nek, amely szakmai sikerek sorát aratta a bevezetett újításokkal, köztük a kisebb, úgynevezett kompakt formátummal és az okostelefonra fejlesztett alkalmazással, de nem tudta stabilizálni a lapot.

A két fő tulajdonos eredetileg abban állapodott meg, hogy 2015-ig mindenképpen fenntartják az újságot, de tavaly novemberben arra jutottak, hogy nincs esély a nyereségesség helyreállítására.

MTI