1p

A szolgáltatók gyakran nem tájékoztatják teljes körűen a fogyasztókat a repülőjegyek áráról, nem közlik a kapcsolódó adókat, illetékeket és egyéb költségeket - közölte az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE).

A fogyasztóvédelmi törvény szerint a fogyasztóknak megfelelő ismeretekkel kell rendelkezniük a szolgáltatás jellegéről, áráról és díjáról, megkönnyítve ezzel a választást, áll a civil fogyasztóvédelmi szervezet keddi közleményében.

A jogszabályok szerint a szolgáltatás díját egyértelműen, könnyen azonosíthatóan kell feltüntetni, árként pedig a fogyasztói forgalomban fizetendő árat kell megadni. Ezzel szemben - a civil fogyasztóvédők tapasztalatai szerint - a reklámokban és gyakran a jegyértékesítők honlapján is félreérthető tájékoztatás szerepel. Az OFE ezért arra kéri a jegyértékesítőket, hogy tegyenek eleget a fogyasztóvédelmi törvény előírásainak.

Mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt, az Európai Unió a légi utasok jogi védelme érdekében új rendeletet alkotott, amely február 17-én lép hatályba. Ennek részeként 250-600 eurós kártérítés jár azoknak, akik a légitársaság hibájából nem jutnak el úti céljukhoz a lefoglalt járaton és időben.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!