A fogyasztóvédelmi törvény szerint a fogyasztóknak megfelelő ismeretekkel kell rendelkezniük a szolgáltatás jellegéről, áráról és díjáról, megkönnyítve ezzel a választást, áll a civil fogyasztóvédelmi szervezet keddi közleményében.
A jogszabályok szerint a szolgáltatás díját egyértelműen, könnyen azonosíthatóan kell feltüntetni, árként pedig a fogyasztói forgalomban fizetendő árat kell megadni. Ezzel szemben - a civil fogyasztóvédők tapasztalatai szerint - a reklámokban és gyakran a jegyértékesítők honlapján is félreérthető tájékoztatás szerepel. Az OFE ezért arra kéri a jegyértékesítőket, hogy tegyenek eleget a fogyasztóvédelmi törvény előírásainak.
Mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt, az Európai Unió a légi utasok jogi védelme érdekében új rendeletet alkotott, amely február 17-én lép hatályba. Ennek részeként 250-600 eurós kártérítés jár azoknak, akik a légitársaság hibájából nem jutnak el úti céljukhoz a lefoglalt járaton és időben.
(MTI)
Becsapós lehet a repülőjegy-árajánlat
A szolgáltatók gyakran nem tájékoztatják teljes körűen a fogyasztókat a repülőjegyek áráról, nem közlik a kapcsolódó adókat, illetékeket és egyéb költségeket - közölte az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE).