3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Bár voltak már rosszul kezdő, majd megtáltosodó műsorok a kereskedelmi tévék történetében, ám úgy tűnik a TV2 tavaszra tervezett műsorai nem fogják tudni hozni a remélt nézőszámokat. Eközben az RTL kábelcsatornái egyre erősebbek.

Három újnak tekinthető műsorral is előrukkolt a TV2 az utóbbi időszakban. Az Éden Hotel első hetéről korábban írtunk, amely ugyan a csatorna átlagánál jobb számokkal indult, ám már az első héten sem tudta megszorítani az azonos idősávban futó RTL-es programokat (az Éjjel-nappal Budapest záró félóráját, illetve a Barátok közt aktuális részeit). Ez a műsor második hetében tovább romlott, míg ugyanis a kereskedelmi célcsoportban a nyitány során még a 15 százalékhoz közelített a közönségarány, addig a mögöttünk hagyott napokban már a csatorna átlagához közeli számokat láthattunk. A legjobb napon, hétfőn a tévé előtt ülők 12,4 százalék, míg a legrosszabbon pénteken a 10,8 százaléka nézte a műsort.

Ám, ha a Super TV2-ről igazolt beszélgetős műsor, a Kasza! számait nézzük, akkor az Éden Hotel még egészen biztató volt. A talkshowt ugyanis a 18-49-es korcsoportban 8,2 százalék nézte, ami a hasonló típusú Frizbihez közeli, illetve azt meghaladó eredmény. A közönségarány azonban annak tükrében, hogy az egyik tavaszi húzóműsornak kellene lennie, mindenképpen elgondolkoztató.

Miközben a Kasza! című műsort ismertük, hiszen forradalmi változások nem történtek ahhoz a formátumhoz képest, ahogy korábban a TV2 leánycsatornáján futott, addig a Konyha ördöge legfeljebb a Gordon Ramsey-féle hasonló produkció okán lehetett ismerős. Akik a brit, vagy amerikai változathoz mérték a magyart, azok nagy valószínűséggel csalódásként élték meg a műsor első adásait. Annak ellenére sem sikerült szórakoztató produkciót varázsolni, hogy a műsor lelkének számító tanácsadó chef kiválasztása jól sikerült, Bereznay Tamás igazi intrikus. A csatorna számára mindenképpen tanúságos, hogy 8 százalékos közönségarányt értek el, miközben a hasonlóan Gordon Ramsay-féle műsor kliséit használó Konyhafőnök tavaly ősszel milyen nagy durranás volt.

Az RTL Klub tehát gyakorlatilag új műsorok nélkül is növelni tudta közönségarányt, és a TV2-vel szembeni előnyét. Igaz, a csatorna nem sokat profitált például abból, hogy az RTL II-n véget ért a Való világ, a nézők ugyanis nem jelentek meg hirtelen az adó mögött. Felszívta magát ugyanakkor a társaság érdekeltségébe tartozó két kábelcsatorna, a Cool és a F+, amelyek hasonló bővülés esetén akár még az idén meg tudják szorítani a TV2-t.

Ha kicsit előretekintünk, akkor a hétvége és az azt követő időszak a közszolgálati adók átrendezését és újrapozícionálását hozzák. Az MTVA elmúlt időszaki teljesítménye alapján azt feltételezzük, hogy az M1 nézettsége viszonylag rövid időn belül tovább fog csökkenni, míg a Duna TV csak kis mértékben tudja növelni a nézőtáborát. A mesék után az esti időszakban az M2-re kerülő, könnyed szórakozást ígérő Petőfi TV kapcsán sem látszik, hogy mitől lenne egyszeriben a néző kedvence, bár még a legnagyobb pozitív változás itt várható.

Mindenestre a mögöttünk hagyott 10. héten a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben minden estét az RTL Klub nyerte. Átlagosan a tévé előtt ülők 20,9 százaléka követte, míg a TV2 11,4 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák közül mindkét nagy remekelt, ezúttal is a Cool volt a jobb (7,4% SHR), a F+ (6,9% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. A távolból jön ugyan, de próbál felkapaszkodni a középmezőny éllovasaira a Viasat3 (4,5% SHR), míg az M1 (2,7% SHR) kezd reménytelenül leszakadni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!