Három újnak tekinthető műsorral is előrukkolt a TV2 az utóbbi időszakban. Az Éden Hotel első hetéről korábban írtunk, amely ugyan a csatorna átlagánál jobb számokkal indult, ám már az első héten sem tudta megszorítani az azonos idősávban futó RTL-es programokat (az Éjjel-nappal Budapest záró félóráját, illetve a Barátok közt aktuális részeit). Ez a műsor második hetében tovább romlott, míg ugyanis a kereskedelmi célcsoportban a nyitány során még a 15 százalékhoz közelített a közönségarány, addig a mögöttünk hagyott napokban már a csatorna átlagához közeli számokat láthattunk. A legjobb napon, hétfőn a tévé előtt ülők 12,4 százalék, míg a legrosszabbon pénteken a 10,8 százaléka nézte a műsort.
Ám, ha a Super TV2-ről igazolt beszélgetős műsor, a Kasza! számait nézzük, akkor az Éden Hotel még egészen biztató volt. A talkshowt ugyanis a 18-49-es korcsoportban 8,2 százalék nézte, ami a hasonló típusú Frizbihez közeli, illetve azt meghaladó eredmény. A közönségarány azonban annak tükrében, hogy az egyik tavaszi húzóműsornak kellene lennie, mindenképpen elgondolkoztató.
Miközben a Kasza! című műsort ismertük, hiszen forradalmi változások nem történtek ahhoz a formátumhoz képest, ahogy korábban a TV2 leánycsatornáján futott, addig a Konyha ördöge legfeljebb a Gordon Ramsey-féle hasonló produkció okán lehetett ismerős. Akik a brit, vagy amerikai változathoz mérték a magyart, azok nagy valószínűséggel csalódásként élték meg a műsor első adásait. Annak ellenére sem sikerült szórakoztató produkciót varázsolni, hogy a műsor lelkének számító tanácsadó chef kiválasztása jól sikerült, Bereznay Tamás igazi intrikus. A csatorna számára mindenképpen tanúságos, hogy 8 százalékos közönségarányt értek el, miközben a hasonlóan Gordon Ramsay-féle műsor kliséit használó Konyhafőnök tavaly ősszel milyen nagy durranás volt.
Az RTL Klub tehát gyakorlatilag új műsorok nélkül is növelni tudta közönségarányt, és a TV2-vel szembeni előnyét. Igaz, a csatorna nem sokat profitált például abból, hogy az RTL II-n véget ért a Való világ, a nézők ugyanis nem jelentek meg hirtelen az adó mögött. Felszívta magát ugyanakkor a társaság érdekeltségébe tartozó két kábelcsatorna, a Cool és a F+, amelyek hasonló bővülés esetén akár még az idén meg tudják szorítani a TV2-t.
Ha kicsit előretekintünk, akkor a hétvége és az azt követő időszak a közszolgálati adók átrendezését és újrapozícionálását hozzák. Az MTVA elmúlt időszaki teljesítménye alapján azt feltételezzük, hogy az M1 nézettsége viszonylag rövid időn belül tovább fog csökkenni, míg a Duna TV csak kis mértékben tudja növelni a nézőtáborát. A mesék után az esti időszakban az M2-re kerülő, könnyed szórakozást ígérő Petőfi TV kapcsán sem látszik, hogy mitől lenne egyszeriben a néző kedvence, bár még a legnagyobb pozitív változás itt várható.
Mindenestre a mögöttünk hagyott 10. héten a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben minden estét az RTL Klub nyerte. Átlagosan a tévé előtt ülők 20,9 százaléka követte, míg a TV2 11,4 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák közül mindkét nagy remekelt, ezúttal is a Cool volt a jobb (7,4% SHR), a F+ (6,9% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. A távolból jön ugyan, de próbál felkapaszkodni a középmezőny éllovasaira a Viasat3 (4,5% SHR), míg az M1 (2,7% SHR) kezd reménytelenül leszakadni.
mfor.hu