A Magyarországon forgalomban lévő trolibuszok közül leghosszabb és legnagyobb befogadóképességű jármű prototípusának elkészítése 170 millió forintba került - mondta Török Mónika, az önkormányzati tulajdonú cég kommunikációs vezetője. Hozzátette: új trolibuszt flottakedvezménnyel is csak lényegesen drágábban 180-200 millió forintos indulóáron lehetne vásárolni.
Az SZKT 2004-ben kezdett trolibuszgyártásba, a cég ekkor vásárolt tizenöt használt autóbuszt, amelyeket átalakít, ezek többsége már a város utcáin fut – közölte a szakember. Az SZKT-ARC típusú járművet a társaság a magyar Auto Rad Controle Kft.-vel közösen gyártotta le. A trolit az autómentes napon egy budapesti járműipari szakkiállításon is bemutatják, majd tesztüzemben a fővárosi utasok is kipróbálhatják – tudatta Török Mónika.
Mocsári Mihály, az SZKT mérnöke elmondta, az új trolibusz hossza 18,75 méter, negyven ülő- és nyolcvannyolc állóhely található rajta. A háromtengelyes járművet 240 kilowatt teljesítményű, háromfázisú aszinkron Skoda motor hajtja meg, végsebessége 65 kilométer/óra. Hajtásrendszer hasznosítja a fékezés során keletkező energiát.
Az alacsonypadlós troli járószintjének magassága 340 milliméter, és ezt a sofőr szükség esetén további 70 milliméterrel tudja csökkenteni. Az utasok kényelmét hővédő üvegezés és kétzónás klímaberendezés szolgálja – tudatta a szakember.
Az I. Trolibusz Napot az SZKT az uniós támogatással indult Trolley – Promote Clean Public Transport program keretében rendezte meg. A cég a projekt részeként – amelyre 426 ezer eurós támogatást nyert – akadálymentes megállókat épít, és korszerűsíti a szegedi trolibuszhálózat egyes csomópontjait.
MTI