Az egyesület csütörtökön közölte: azt kérik a minisztertől, hogy vonassa vissza az intézkedést és vonja felelősségre a döntéshozókat.
A Fellegi Tamásnak küldött levélben a VEKE azt írta: tapasztalataik szerint a MÁV az iskolakezdés óta kevesebb kocsival közlekedteti budapesti elővárosi járatait és emiatt zsúfoltság alakult ki a szerelvényeken. A VEKE szerint a kunszentmiklósi, szolnoki, újszászi és váci vonatok eggyel kevesebb kocsival közlekednek, a székesfehérvári és pusztaszabolcsi vonalon pedig 2 Flirt motorvonat helyett csak egy jár, ami 50 százalékos kapacitáscsökkenést jelent.
Úgy vélték, ez nem hatékonyságjavítás, hanem egy rossz üzleti terv fűnyíróelvvel történő betartása. Az egyesület szerint nem a Bajnai-kormány "utasellenes" vasútpolitikáját kellene végrehajtani, hanem engedélyt kellene kérniük a minisztériumtól a hibás üzleti tervtől való eltérésre.
Kitértek arra is, hogy Budapest versenyképessége szempontjából kulcskérdés, hogy a budapesti elővárosi forgalomban az autósok egy részét a vasútra tereljék és csökkentsék a központi régióra, elsősorban pedig a fővárosra nehezedő autós nyomást. Ehhez a szolgáltatás színvonalának javítására, fejlesztésre, versenyképes közlekedési szövetségre van szükség, de "a MÁV intézkedése (...) minden ilyen célkitűzéssel szöges ellentétben áll."
A MÁV korábban azt közölte: hatékonyságnövelés miatt csökkentették néhány járaton a kapacitást, de ezt kizárólag a kevésbé kihasznált vonatok esetében tették.
MTI