A 22 másopdpercig tartó klip során egy arabnak kinéző, palesztinok által viselt kendőt hordó férfi egy VW Pólóval száguld keresztül a városon, majd felrobbantja a hasára rögzített robbanóanyagot. Az akció ellenére mind az autó, mind annak környezete sértetlen marad, s végül - stílszerűen - a Polo kampányszlogenjének angol verziója, a "Small but tough" ("Kicsi, de kemény") szöveg tűnik fel a képernyőn.
Az autógyár közleménye szerint az interneten terjesztett klip "dicsőíti az erőszakot és sérti az emberi méltóságot". A spot egyben "támadás a Volkswagen jó híre ellen", idézi a vállalat szóvivőjét a Der Spiegel.
A lap kérdésére a braunschweigi államügyészség megerősítette, hogy a VW feljelentést tett ismeretlen tettes ellen. A vizsgálat közösség elleni izgatás gyanújával indul majd meg. Amennyiben fény derül az alkotók kilétére, úgy a társaság civiljogi lépések megtételét is tervezi a márkához fűződő jogok megsértése miatt.
Az biztos, hogy az ügyben egyetlen, a VW-vel korábban együtt dolgozó ügynökség sem érintett. Bizonyos jelek arra utalnak, hogy a spot a brit fővárosban készülhetett. A kormány ugyanis a jobb oldalon van, a háttérben pedig feltűnik egy londoni taxi.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, korábban szintén internetes oldalakon bukkant fel a Ford Motor Co. és az Ogilvy and Mathers reklámügynökség túlzottan brutálisnak ítélt, s emiatt nem terjesztett reklámszpotja, melyben egy Ford becsukódó tetőablaka levágja egy macska fejét. Bár a cég hivatalos nyilatkozata szerint nem járultak hozzá a videó kiszivárogtatásához, szkeptikusok úgy vélik: a két érintett társaság számára kedvező a botrányos reklám körül kialakult hírverés, és nem véletlenül "szabadult el" a videó a világhálón.
Menedzsment Fórum
Bíróságra megy a VW az öngyilkos klip miatt
A Volkswagen konszern feljelentést tett ismeretlen tettes ellen amiatt, hogy egy, az interneten terjesztett videóklipben egy öngyilkos egy VW-Polóban robbantja fel magát.