
A Crazy Frog jelenség hurrikánként söpört végig a szigetországon tavaly nyáron és pillanatok alatt a tömegkultúra része lett. A figura ihlette telefonos csengőhang - műfajában elsőként - felkerült a brit zenei toplista első helyére is. A slágerlistás prémium díjas csengőhangot éppen ezért ezrek - köztük sok fiatal és gyerek - szerették volna letölteni a mobiljukra. A túlnyomó többség azonban nem volt tudatában annak, hogy a szolgáltató nem csupán a csengőhangért von le tőlük pénzt, hanem tudtukon kívül heti 5 fontért előfizeti őket egy szolgáltatására is.
Az idétlen rajzfilmbéka, a Crazy Frog figurája mögött álló vállalatot, a brit mBloxot arra kötelezték, hogy térítse vissza a pénzét annak a 338 előfizetőnek, akik panaszt tettek. A károsultakat állításuk szerint félrevezették, amikor nem kaptak pontos tájékoztatást, hogy nem egyszeri, hanem havidíjat kérnek tőlük.
A prémium szolgáltatásokat ellenőrző felügyeleti szerv szerint kifogásolható volt, hogy amilyen agresszíven és széleskörűen reklámozták magát a Crazy Frog figurát, olyan nagy volt a hallgatás az előfizetés kötelezettségeiről. A hatóság állásfoglalása szerint a mobilos felhasználóktól nem várható el, hogy utánajárjanak pontosan mit is foglal magába egy-egy emelt díjas sms.