3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A schengeni időszámítás az idei nyári menetrend kezdetétől, azaz 2008. március 30-án éjféltől lép életbe a ferihegyi repülőtéren, ami a Malév üzemelésében, így utasai számára is változásokat jelent. Ettől az időponttól kezdődően a ferihegyi határokon is megszűnik a határellenőrzés Schengen államokba való utazás esetén.

Az új szabályozásnak köszönhetően a Malév a jövőben nem csak 2A terminálról közlekedik. A Schengen országokba induló és onnan érkező járatai továbbra is a 2A-ról, míg a nem schengeni járatai a 2B terminálról üzemelnek, áll a társaság közleményében.

A Malév kéri utasait, hogy indulás előtt tájékozódjanak, hogy melyik terminálról (A vagy B) indul járatuk, illetve, hogy melyikre fog érkezni, hogy a hozzátartozók is a megfelelő helyen várhassák őket. A magyar nemzeti légitársaság javasolja továbbá utasainak, hogy legalább 2 órával a járat indulása előtt érkezzenek ki a repülőtérre.

Torlódás várható

Az új rendszer szerint Ferihegy 2A-n, vagyis a Schengen terminálon a forgalom 61 százaléka, míg a 2B-n, a nem Schengen terminálon, 39 százaléka bonyolódik majd. A 2A terminálon tehát lényegesen nagyobb forgalom lesz, ami egy check-in pultra a gyakorlatban a korábbinál nagyobb terhelést jelent. Emiatt a járatokra való bejelentkezésnél csúcs időszakokban előfordulhat torlódás. A légitársaság ezért, kéri utasait, hogy használják a 2A terminálon felállított Maléves önkiszolgáló check-in automatákat is.

A schengeni üzemelés miatt a Malév repülőgépei gyakran csak külső állóhelyet használhatnak – például, ha a repülőgép Schengen országból érkezik, de nem Schengenbe indul tovább –, ezért az utasoknak a jelenleginél gyakrabban kell buszba szállniuk, az átszálló utasok számára pedig az időigényesebb tranzitidő jelenthet majd problémát.

Mivel a Ferihegyi repülőtéren a Malév indítja a legtöbb járatot, és a Malév az egyetlen légitársaság, mely mind a schengeni és nem schengeni országokba üzemel, ezért ez a változás, és minden ezzel járó esetleges kellemetlenség is a Malév utasait érintheti leginkább.

Bár a Schengen legkézzelfoghatóbb hatása, hogy megszűnik az útlevél ellenőrzés a schengeni tagállamok közti határok átlépésekor – így a repülőtéren is –, de a check-in pultoknál – az utas azonosítás érdekében – továbbra is kérni fogják az útlevelet vagy személyi igazolványt. A schengeni térségen belül is szükséges az útlevél vagy személyi igazolvány, azt a tagállamok területein annak hatóságai bármikor kérhetik.

Az utas biztonsági ellenőrzés mind a schengeni, mind a nem schengeni terminálon gyakorlatban marad. A Schengen terminál forgalma miatt, a check-in pultok zsúfoltsága mellett, ezen a területen lehet torlódásra számítani a csúcsidőszakokban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!