3p

Vasárnap estig újabb tizenöt holttestre bukkantak brazil és francia katonai egységek az Atlanti-óceánban, így összesen már tizenhétre nőtt a június elsején lezuhant Air France utasszállító repülőgép megtalált utasainak a száma. A további áldozatok felkutatásában már 15 repülőgép vesz részt, túlélők megtalálására azonban egy hét elteltével gyakorlatilag nincs esély. Ami a tragédia okát illeti, tartja magát az a feltételezés, hogy annak hátterében a sebességmérők nem megfelelő működése és így a hatalmas viharba került gép túlzott lelassulása állhat.

Miután szombaton a brazil légierő megtalálta a június elsején 228 fővel a fedélzetén lezuhant Air France utasszállító repülőgép két férfi utasának holttestét a brazil Fernando de Noronha szigettől 650 kilométerre északkeletre az Atlanti-óceánban, vasárnap estig újabb tizenöt áldozatra bukkantak a tragédia helyszínén. A holttestek közül kilencet a Constuitucao nevű brazil fregatt, nyolcat pedig a francia Ventose fregatt emelt ki az óceánból.

Az illetékesek azt nem hozták nyilvánosságra, milyen állapotban leltek az áldozatokra. A holttesteket hetven kilométerre találták meg attól a helytől, ahonnan az Airbus A330-as gép az utolsó jelzéseket küldte, írja a Spiegel.

A keresésben jelenleg már tizenöt katonai repülőgép vesz részt. A legnagyobb erőkkel (kilenc gép) a brazilok képviseltetik magukat; a franciák öt, az amerikaiak pedig egy gépet küldtek a térségbe.

Atomtengeralattjáró is keresi a fekete dobozt

Emellett várhatóan szerdára a helyszínre ér a francia Emeraude nevű atomtengeralattjáró, amely főleg a fekete doboz felkutatásában vesz majd részt. Megtalálása azonban komoly nehézségekbe ütközhet, mivel ezen a területen az óceán a hat kilométer mélységet is eléri.

Az idő mindenesetre sürget, mivel a fekete doboz akkumulátora mintegy 30 napig tart ki, ráadásul az idő előrehaladtával gyengülnek a kisugárzott jelek. A hivatalosan FDR-nek, azaz Flight Data Recordernek nevezett doboz megtalálása azért kiemelten fontos, mivel az általa rögzített adatok alapján pontosan vizsgálhatók a baleset körülményei és lehetséges okai.

A tűzálló, többrétegű, általában titánbevonatú, igen durva behatásoknak is ellenálló szerkezetet egyébként áltálában a gép farokrészében helyezik el, mivel zuhanás esetén így az egész géptest mint törési zóna tompítja az ütközés erejét. A könnyebb megtalálhatóság érdekében az újabb típusok már rádiójel sugárzásával vagy vízalatti szonárjelekkel hívják fel magukra a figyelmet.

Sebességproblémái lehettek az A330-asnak

Ami a tragédia okát illeti, továbbra is tartja magát az a feltételezés, hogy a sebességmérők nem működtek megfelelően. Többek között ez vezethetett ahhoz, hogy – mint arra a repülőgépről érkező utolsó jelek következtetni engednek – a hatalmas viharba került gépnek sebességproblémái voltak, azaz túl lassan repült és lezuhant.

Mint arról korábban beszámoltunk, az Air France gépe közép-európai idő szerint június elsején nulla órakor szállt fel a riói repülőtérről, és 11 óra 10 perckor kellett volna leszállnia Párizsban. A repülőnek azonban - 216 utassal és 12 fős személyzettel a fedélzetén - az Atlanti-óceán felett nyoma veszett, azonban több mint öt nap kellett ahhoz, hogy a roncsok nyomára bukkanjanak.

A dugig telt gépen összességében több mint 30 nemzet állampolgára utazott, a legnagyobb számban franciák (61-en), brazilok (58-an) és németek (26-an). Az utasok között négy magyar, két felnőtt és két gyerek is volt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!