Mivel az Airbus és a Boeing legkisebb típusai egyben a legtöbb gondot is jelentik számukra, a regionális repülőgépek piacán a nagy utasszállítókéhoz hasonló helyzet alakult ki: a Bombardier és az Embraer gyakorlatilag maguk között osztják fel a piacot.
A Bombardier viszont számos légitársaság szemében hátránnyal indul a versenyben. Sok társaság keres ugyanis száz vagy annál valamivel több üléssel rendelkező gépet, a cég Bombardier ennek ellenére 90 üléses CRJ900-as kifejlesztése mellett döntött a 100 üléses BRJ-X rovására. Az Embraer ebben a kategóriában sikerrel veheti fel a versenyt 50-118 üléses kétsugaras típusával. Ezt jelzi, hogy új, 190/195-ös típusára már 170 megrendelést kapott.
(MTI)
Brazilok törhetnek borsot a Boeing orra alá
Miközben az Airbus és a Boeing látványos fejlesztésekkel vonja magára a légiközlekedési ágazat figyelmét, a háttérben átrendeződni látszik a regionális hatósugarú közepes méretű gépek piaca.