Olcsó kocsmák, legénybúcsúk Budapesten... Tekintse meg grafikonunkat!
Budapesten rúgnak ki a hámból
Bár a brit lakosság külföldi utazásainak fő célja a tengerparti nyaralás (42,2 százalék), a Magyarország szempontjából potenciális terméknek számító kulturális és a városlátogató turizmus aránya szintén magas (11,9 százalék). Emellett szívesen vesznek részt szervezett hajókiránduláson, városnézésen és borkóstolón, és kiemelten fontos számukra a nyüzsgő éjszakai élet.
Az olcsó repülőjegyek miatt többen egy hétvégi bulizásra is "átrándulnak", sőt nem ritka a Magyarországon megtartott legény- és leánybúcsú sem. Szűcs Balázs szerint ebben veszélyek is rejlenek, mivel nem szerencsés, ha Budapest az olcsó kocsmák városaként szerez magának hírnevet.
A fiatal turisták mellett egyébként jelentős az üzleti utazók aránya is. Magyarországon ugyanis ötszáznál is több brit érdekeltségű vállalat működik, ráadásul a konferenciák rendezésben is előkelő szerepet játszunk. Az üzletemberek elsősorban magas kategóriájú szállodákban laknak, a szabadidős célú utazóknál többet költenek, útjaik általában rövidek, de gyakran visszatérnek.
Néhányan hosszabb ideig szakértőként dolgoznak Magyarországon, ám ebben az esetben kisebb kategóriájú szállodát keresnek maguknak. Miután dolgozni jönnek és szabadidejük kevés, esténként és hétvégenként kapcsolódnak ki. Ha konferenciára, rendezvényre jönnek, akkor a britek általában néhány nappal az esemény előtt érkeznek meg.
Kiss GergőMenedzsment Fórum