Néhány héttel ezelőtt úgy tűnt, Berki Krisztián és Pamela olyan hatással van a nézőkre, hogy nem csak az Édes élet című műsort, de néhány hétig a pár nőtagját is "foglalkoztató" Élet showját is sikerre viszik. A szépen növekvő számok azonban megtorpantak, és hiába vettek elő a műsor készítői néhány "szebb napokat is látott" valóságshow szereplőt, ők már nem tudták eléggé felvillanyozni a nézőket. Az időnkénti 16 százalék feletti szintről nem tudott tovább lépni, és még több nézőt elérni, majd a műsor közönségaránya minimálisan visszacsúszott, és a kereskedelmi célcsoportban 15 százalék körül stabilizálódott.
Nem egyértelmű, hogy előre eldöntött tény volt, kevesebb ideig lesz műsoron, vagy az elvárt eredmények kapcsán ingott meg a TV2 bizalma, de a csatorna úgy döntött, egyelőre lekerül a képernyőkről az Élet show-ja. Igaz, február végén egyszer már úgy tűnt, hogy az "amatőröket és zs-celebritásokat" felsorakoztató műsor (Élet showja) nem éri meg a tavaszt. A TV2 ugyanis februárban egyszer már úgy döntött, pihenni küldi a programot, azonban a javuló számokat látva a csatorna vezetői végül megkegyelmeztek a programnak. Minden bizonnyal ezúttal tényleg a nézettségi, és minőségi kérdések vezettek a váltáshoz. Az internetes műsorújságok szerint a héten még az Élet showja fog az este első felében több százezer nézőt szórakoztatni, majd jövő héttől a Magánnyomozók című műsor kerül adásba.
A heti krónikában érdemes megemlíteni a középmezőny egy-egy reprezentánsának kiemelkedő teljesítményét. Az M1 nem meglepő módon remek számokat ért el a Formula-1 második futamának közvetítésével. A Maláj Nagydíj előtt ugyan sok kritikus már eltemette az idei szezont az év elején életbe léptetett szabálymódosítások miatt. Ennek ellenére a versengés a korábbiaknál élesebb, és többesélyes, ami akár jót is tehet a nézettségi számoknak.
Ritkán látott, kiugróan magas értékeket ért el ezúttal a Cool is a néhány éve készült, ám egyfajta legendává vált, Avatar című filmmel. Az RTL Klub leánycsatornája a népszerű filmnek köszönhetően szombat este nagyon durva számokat produkált, és a kereskedelmi célcsoportban a nézők 14,2 százaléka tekintette meg a filmet.
A statisztikákat megnézve az látszik, hogy a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben a hét minden napján jobb volt versenytársánál az RTL Klub. A 13. héten 19-23 óra között a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) szokás szerint az RTL Klub érte el átlagosan a legmagasabb közönségarányt (19,8% SHR), míg a TV2 14,8 százalékig jutott. A képzeletbeli dobogó alsó fokára ezúttal a Cool lépett fel (7,2% SHR), míg a negyedik helyre az F+ (5,2% SHR) került. A sort ezúttal is az M1 (3,9% SHR) és a Viasat3 (3,6% SHR) zárta.
A múlt héten kezdtük publikálni azt az adatsort, amely a szélesebb közönséget is megmutatja, vagyis a 18-59-es korosztály tévés számait. Míg egy héttel korábban nem volt teljesen egyértelmű, vagy legalábbis nem ilyen élesen látszódott, hogy a TV2-nek több idősebb nézője van, az mostanra világossá vált. Ez utóbbi mérésben ugyanis a két piacvezető számai között a fentinél szignifikánsan kisebb a különbség. Az eheti adatok szerint például a 18-59 éves korcsoportban és kissé hosszabb (18.30-23.00) főműsoridőben az RTL Klub a nézők 19,2 százalékát érte le. Ezzel szemben a TV2-nek a népesség 16,2 százalékát sikerült a képernyő elé ültetni.
mfor.hu