3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akár hét százalékra is csökkenhetne az infláció, ha a kormány mérsékelné a 25 százalékos áfát. Jelentős infrastruktúra-fejlesztésre és az iparűzési adó félszázalékos csökkentésére van szükség ahhoz, hogy Budapest ne az EU hátsó udvara, hanem az előszobája legyen -- nyilatkozta Demján Sándor.

Akár hét százalékra is csökkenhetne az infláció, ha a kormány mérsékelné a 25 százalékos áfát. Jelentős infrastruktúra-fejlesztésre és az iparűzési adó félszázalékos csökkentésére van szükség ahhoz, hogy Budapest ne az EU hátsó udvara, hanem az előszobája legyen -- nyilatkozta a Világgazdaságnak Demján Sándor.

A 25 százalékos áfa 3-4 százalékpontos mérséklése az inflációt hét százalékra is csökkentheti -- állítja Demján Sándor, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) ügyvezető elnöke. A szakszervezetek által ajánlott személyi jövedelemadó-csökkentés is egy út, de e helyett -- már csak az európai uniós versenyképesség miatt is -- inkább az áfa mérséklésére kellene a hangsúlyt helyezni -- mondta. A béremelések beépülnek az árakba, így növelve az inflációt. A béremelésnek csupán egyharmada jut a munkavállalóhoz, a kétharmada a költségvetés bevételeit növeli - magyarázta Demján Sándor. Az áfamérsékléssel csökkennek ugyan a költségvetés bevételei, de -- a béremeléssel ellentétben -- mérséklődik az infláció. A VOSZ elnöke azt javasolja: a következő három esztendőben évente három százalékponttal csökkentsék az áfát. Ez a kormánynak is érdeke, mert egyébként a csatlakozáskor egyszerre kell tíz százalékponttal mérsékelni az áfát -- véli Demján Sándor.

Amennyiben Budapestet nem sikerül regionális központtá fejleszteni, akkor Magyarország öt évvel később éri utol az unió életszínvonalát. Ehhez azonban Demján szerint a főváros és a kormány között politikai konszenzust kell teremteni. Megnyugtató, hogy a kormány 250 milliárd forint értékű közlekedésfejlesztési koncepciót dolgozott ki a fővárosra -- fogalmazott a VOSZ ügyvezető elnöke. De emellett fontos a légi közlekedés, az autópálya-építés fejlesztése is. A regionális központtá váláshoz elengedhetetlen, hogy Budapesten a mai kornak megfelelő létesítmények épüljenek, de ezt a főváros kormányzati segítség nélkül nem lesz képes megoldani -- figyelmeztetett Demján. Ehhez az iparűzési adó mértékét is csökkenteni kell. Budapesten kétszázalékos, irreálisan magas iparűzési adót fizetnek a vállalatok -- fogalmazott --, amelyet semmi nem indokol. Ezért a VOSZ azt javasolja, hogy másfél százalékra csökkentsék a teher mértékét. A javaslatot -- amelyet a VOSZ küldöttgyűlése április végén tárgyal meg -- minden parlamenti párthoz eljuttatják.

Ahhoz, hogy a főváros regionális pénzügyi központtá váljon, fel kell lendíteni a Budapesti Értéktőzsdét is -- hangsúlyozta a VOSZ ügyvezető elnöke. Ehhez a részvényvásárlóknak adókedvezményeket kellene nyújtani, másrészt növelni kell a börze szereplőinek a számát. Az ipar és a szolgáltatás teljes keresztmetszetének meg kell jelennie a tőzsdén. Elengedhetetlen, hogy a kormányzat segítséget nyújtson a kis- és középvállalkozásoknak a tőzsdei szerepléséhez -- mondta Demján.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!