3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akár hét százalékra is csökkenhetne az infláció, ha a kormány mérsékelné a 25 százalékos áfát. Jelentős infrastruktúra-fejlesztésre és az iparűzési adó félszázalékos csökkentésére van szükség ahhoz, hogy Budapest ne az EU hátsó udvara, hanem az előszobája legyen -- nyilatkozta Demján Sándor.

Akár hét százalékra is csökkenhetne az infláció, ha a kormány mérsékelné a 25 százalékos áfát. Jelentős infrastruktúra-fejlesztésre és az iparűzési adó félszázalékos csökkentésére van szükség ahhoz, hogy Budapest ne az EU hátsó udvara, hanem az előszobája legyen -- nyilatkozta a Világgazdaságnak Demján Sándor.

A 25 százalékos áfa 3-4 százalékpontos mérséklése az inflációt hét százalékra is csökkentheti -- állítja Demján Sándor, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) ügyvezető elnöke. A szakszervezetek által ajánlott személyi jövedelemadó-csökkentés is egy út, de e helyett -- már csak az európai uniós versenyképesség miatt is -- inkább az áfa mérséklésére kellene a hangsúlyt helyezni -- mondta. A béremelések beépülnek az árakba, így növelve az inflációt. A béremelésnek csupán egyharmada jut a munkavállalóhoz, a kétharmada a költségvetés bevételeit növeli - magyarázta Demján Sándor. Az áfamérsékléssel csökkennek ugyan a költségvetés bevételei, de -- a béremeléssel ellentétben -- mérséklődik az infláció. A VOSZ elnöke azt javasolja: a következő három esztendőben évente három százalékponttal csökkentsék az áfát. Ez a kormánynak is érdeke, mert egyébként a csatlakozáskor egyszerre kell tíz százalékponttal mérsékelni az áfát -- véli Demján Sándor.

Amennyiben Budapestet nem sikerül regionális központtá fejleszteni, akkor Magyarország öt évvel később éri utol az unió életszínvonalát. Ehhez azonban Demján szerint a főváros és a kormány között politikai konszenzust kell teremteni. Megnyugtató, hogy a kormány 250 milliárd forint értékű közlekedésfejlesztési koncepciót dolgozott ki a fővárosra -- fogalmazott a VOSZ ügyvezető elnöke. De emellett fontos a légi közlekedés, az autópálya-építés fejlesztése is. A regionális központtá váláshoz elengedhetetlen, hogy Budapesten a mai kornak megfelelő létesítmények épüljenek, de ezt a főváros kormányzati segítség nélkül nem lesz képes megoldani -- figyelmeztetett Demján. Ehhez az iparűzési adó mértékét is csökkenteni kell. Budapesten kétszázalékos, irreálisan magas iparűzési adót fizetnek a vállalatok -- fogalmazott --, amelyet semmi nem indokol. Ezért a VOSZ azt javasolja, hogy másfél százalékra csökkentsék a teher mértékét. A javaslatot -- amelyet a VOSZ küldöttgyűlése április végén tárgyal meg -- minden parlamenti párthoz eljuttatják.

Ahhoz, hogy a főváros regionális pénzügyi központtá váljon, fel kell lendíteni a Budapesti Értéktőzsdét is -- hangsúlyozta a VOSZ ügyvezető elnöke. Ehhez a részvényvásárlóknak adókedvezményeket kellene nyújtani, másrészt növelni kell a börze szereplőinek a számát. Az ipar és a szolgáltatás teljes keresztmetszetének meg kell jelennie a tőzsdén. Elengedhetetlen, hogy a kormányzat segítséget nyújtson a kis- és középvállalkozásoknak a tőzsdei szerepléséhez -- mondta Demján.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!