1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

3,5 milliárd dollárra nőtt idén a termékelhelyezésre fordított összeg a médiában világszinten. Eközben a magyar médiatörvény a fogalmat sem ismeri, írja a Világgazdaság.

Annak ellenére, hogy a hazai médiatörvény nincs tisztában a fogalommal, a jelenség létezik. Az ORTT szerint a termékelhelyezés (product placement) csak akkor nem minősül burkolt reklámnak, ha fikciós műfajban, az életszerűség mértékét nem meghaladóan jelenik meg.

A burkolt reklámok miatt 2003 óta megugrott az eljárások száma: két éve még mindössze 155, míg 2004 már 639 esetben vizsgálódott a hatóság. A 2003-as adat nem tartalmazza a Való Világgal és a Big Brotherrel szemben elrendelt külön vizsgálatok eredményeit, noha az ilyen típusú műsoroknál több száz alkalommal észleltek törvénysértő magatartást.

A növekedés hátterében az ORTT szerint a produkciókban egyre többször előforduló termékelhelyezés, valamint az a gyakorlat áll, amely a támogatói üzenetek reklámértéket képviselő elemeit burkolt hirdetésként jeleníti meg, olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!