Annak ellenére, hogy a hazai médiatörvény nincs tisztában a fogalommal, a jelenség létezik. Az ORTT szerint a termékelhelyezés (product placement) csak akkor nem minősül burkolt reklámnak, ha fikciós műfajban, az életszerűség mértékét nem meghaladóan jelenik meg.
A burkolt reklámok miatt 2003 óta megugrott az eljárások száma: két éve még mindössze 155, míg 2004 már 639 esetben vizsgálódott a hatóság. A 2003-as adat nem tartalmazza a Való Világgal és a Big Brotherrel szemben elrendelt külön vizsgálatok eredményeit, noha az ilyen típusú műsoroknál több száz alkalommal észleltek törvénysértő magatartást.
A növekedés hátterében az ORTT szerint a produkciókban egyre többször előforduló termékelhelyezés, valamint az a gyakorlat áll, amely a támogatói üzenetek reklámértéket képviselő elemeit burkolt hirdetésként jeleníti meg, olvasható a Világgazdaságban.