Felmerül a kérdés, mi az ami alátámasztja az SAP bizakodását. A jelenlegi gyengébb piac azt mutatja, hogy a cégek vonakodnak egy centtel is többet költeni, mint ami feltétlen szükséges, amely segítheti a mySAP CRM rendszerének elterjedését. Másrészről, mivel az SAP végfelhasználói rendszereket is bevezet, ezért nem elhanyagolható a cégek szempontjából az integráció és az implementációra költött összeg. Ez ugyanis egy igen erős érv a jelenlegi takarékos IT büdzsék mellett, ami az SAP mellett szól.
A jelenlegi környezetben a szervezetek kétszer is meggondolják, hogy milyen új szoftverekbe és hardverekbe invesztáljanak. Ezért azok a szállítók, amelyek kedvezőbb anyagi kondíciókat nyújtanak komoly hendikeppel indulnak a versenyben áll a Gartner elemzésében.
A piacvezető nem ijed meg
A Siebel a kihívásra többféle módon kíván válaszolni. Egyrészt az Universal Application Network nevű vendor-független integrációs rendszerére kívánja felhívni a figyelmet. Emellett nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy a cégek döntő részénél nincs SAP rendszer. Ezek esetében pedig a vállalatirányítási rendszerhez illeszkedő CRM rendszer nem tudja érvényesíteni nagyobb hatásfokát. Ezeknél a cégeknél igen élénk versenyre lehet számítani, ugyan az SAP terméke olcsóbb, mint a Siebelé, de számos olyan termék van, amely még az övéket is alulmúlja árban.
A gazdaság esetleges élénkülése a fogyasztói igényeket is megváltoztathatja, amelyhez alkalmazkodni kell. Aki ezt a legjobban tudja megtenni, és megfelelő áron az lehet a befutó. A verseny tehát nagy, de nyitott.
CRM versus érték lánc
Az SAP mindent megtesz, hogy a világ elsőszámú CRM szoftvergyártóját, a Siebelt felidegesítse. Ugyanakkor vélik a szakértők egyelőre senkinek, így az SAP-nak sincs esélye, hogy a Siebel pozícióját megtépázza.