Az üzlet külső homlokzatán feltüntetett cigaretta-márkanév tiltott reklámnak minősül, mivel a homlokzat nem tekinthető az árusítás helyének. A kérdést a Legfelsőbb Bíróság egy cég panasza kapcsán tisztázta, írja a Világgazdaság.
A reklámfelügyeleti hatóság törvénysértő reklám miatt bírságolt meg egy kft.-t, amely a boltja homlokzatán cigarettát hirdetett, az üzlet ajtaján pedig ajándékot helyezett kilátásba annak, aki egy karton cigarettát vásárol. A cég a bírság miatt jogorvoslathoz fordult a Legfelsőbb Bírósághoz arra hivatkozva, hogy a reklámtörvény szerint az árusítás helyén - azaz magán a bolton - az áru elérhetőségét jelző eszközöket el lehet helyezni, és szerinte ezek nem minősülnek szabadtéri reklámhordozónak.
A reklámtörvény tiltja a dohányáru reklámját, de az nem terjed ki a termék eladási helyén történő bemutatására. Az LB viszont elutasította a jogorvoslati kérelmet, mivel szerinte a forgalmazási és az eladási hely a mindennapi szóhasználatban ugyan azonos jelentéssel bír, de a reklámtörvény egyértelműen úgy rendelkezik, hogy az üzlet külső homlokzata nem minősül eladási helynek, így ott az általános reklámtilalomnak kell érvényesülnie.
A bíróság ítélete szerint az áru eladási helyének megjelöléséhez a márkajelzés feltüntetésére nincs szükség, mivel köztudott, hogy az élelmiszerboltokban dohányárut is forgalmaznak, írja a Világgazdaság.
Cigarettamárka nem lehet a bolt homlokzatán
Az üzlet külső homlokzatán feltüntetett cigaretta-márkanév tiltott reklámnak minősül, mivel a bolt homlokzata nem tekinthető az árusítás helyének. A kérdést a Legfelsőbb Bíróság egy cég panasza kapcsán tisztázta, írja a Világgazdaság.