A névváltás előnyei közé tartozik, hogy a jövőben a biztosító több függetlenséget kap befektetőjétől, a Credit Suisse banktól, továbbá bevezethet olyan új termékeket, amelyekre a banki környezetben nem volt lehetősége. "Láthatóbbak, illetve flexibilisebbek leszünk, nagyobb hatáskört kapunk a regionális partnerkapcsolatok építésére" - nyilatkozta az mfor.hu-nak Walter Tauchner.
A Credit Suisse Life & Pensions magyarországi vezérigazgatója elmondta: jövő év elejétől új termékeket is bevezetnek Magyarországon. Legutóbb hazánkban az egészségügyi alapok szektorra koncentráltak: a hitelkártyához hasonló kiegészítő termékkel léptek a piacra. "Újabban lehetőséget nyújtunk arra, hogy betegség esetén egy másodlagos orvosi vélemény is beszerezhető legyen" - tette hozzá.
Akvizíciókkal terjeszkedne a biztosító
Chris Schnor, a Winterthur Csoport nemzetközi vezetője a sajtótájékoztatón utalt arra, hogy a globális vállalat Magyarországon és a régióban akvizíciókkal kíván terjeszkedni, egyelőre azonban még egyetlen társaságra sem vetették ki hálójukat. "Folyamatosan keressük a felvásárlási lehetőségeket, legutóbb 52 millió svájci frankért Lengyelországban vettünk céget" - mondta. "Magyarországon öt évvel ezelőtt osztrák tulajdonostól szereztünk meg egy pénztárszolgáltatót. A 22 pénztár 2001-2002 folyamán olvadt be társaságunkba" - tette hozzá az mfor.hu kérdésére.
A specializált társaságoké a jövő
Gecser Ottó, a Credit Suisse magyarországi értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese lapunknak elmondta: a svájci bank, a Credit Suisse azzal az elgondolással vásárolta meg az ország vezető biztosítóját, a Winterthurt, hogy a szupermarketekhez hasonló elvek alapján egy helyen, a bankfiókban értékesítse az összes pénzügyi szolgáltatást. Később kiderült, ez a rendszer nem működőképes, nem adja meg a pluszt, amit vártak tőle.
"Az emberek nem pénzügyi szupermarketből akarják megvásárolni a biztosítási szolgáltatásokat, hanem a cipőt a cipőboltban alapon szaküzletekben. Ebből a stratégiai elgondolásból született a névváltoztatás és függetlenség ötlete" - mondta kérdésünkre Gecser Ottó. A jövőben a két csoport között a pénzügyi befektető viszony megmarad. "A Credit úgy tekint a Winterthurra, mint egy komoly profitot hozó befektetésre, amelytől azt várja, hogy a lehető legnagyobb hasznot termelje" - tette hozzá.
Winterthur másodszor is
Közép-Kelet-Európában és Ázsiában három évvel ezelőtt vették fel a Credit nevet a csoport cégei. A világon a nagy piacokon azonban nem változott a brand. Megalakulása óta Winterthur néven működött a biztosító például Svájcban, Németországban és Angliában is. Magyarországon idén november 8-án lett 10 éves a nyugdíjbiztosító. Legfiatalabb üzletága, az egészségbiztosító pénztár 2002-ben alakult.
Nagy Vajda Zsuzsa
Menedzsment Fórum