A kutatásban résztvevő vállalatok 41%-a hazai vállalat (állami, magyar magán-, vagy önkormányzati tulajdonú), 48%-a pedig külföldi tulajdonú vállalat (vegyes- vagy 100%-os külföldi tulajdonú vállalat). A 100%-os külföldi tulajdonú vállalatok képviselik a populáció 37%-át.
A vizsgált vállalatok közül a legtöbben a Kereskedelem (42%) és a Szolgáltatás (32%) szektorába tartoznak. Nehézipar (11%), Pénzügyi szervezetek (5%), Könnyűipar (5%) az ezt követő sorrend. A vállalatok 52%-a 1-50 fő közötti létszámot foglalkoztat, 14%-uk 51-200 dolgozóval rendelkezik, 19 %-uk 201-500 főt foglalkoztat, 10%-uk 501-1000 főt, míg 5 %-uk 1001-5000 főt.
A válaszadó szervezetek 100 %-a úgy véli, hogy szükség van nyelvismeretre a felsővezetők körében. A menedzserek körében szintén 100%-ban, a szakértők körében 67%-ban, az értékesítők körében 65%-ban, az irodai alkalmazottak körében 68 %-ban tartották fontosnak idegen nyelvek ismeretét a résztvevő szervezetek.
Az idegen nyelvek között az angol nyelv fontossága magasan a többi idegen nyelv felett áll. A szervezetek 60%-a vélte úgy, hogy a német nyelv fontos számára, és viszonylag magas értéknek számít az orosz nyelv 20 %-os értéke.
A felmérés fontosabb következtetései:
- A szervezetek 100%-a fontosnak tartotta az idegen nyelvek ismeretét a felsővezetők és menedzserek körében
-
- A felsővezetők és menedzserek jellemzően több idegen nyelvet is ismernek.
-
- Az angol és utána a német nyelv ismerete a legfontosabb a szervezeteknél. Az angol nyelv egyeduralma szélsőségesen kimutatható.
-
- A beszédkészség a legégetőbb, a beszédértés pedig a legkevésbé jellemző probléma a nyelvtudásban.
-
- A kiválasztás során a nyelvtudás kulcsfontosságú. A nyelvtudás ellenőrzése többnyire elbeszélgetés alapján történik és kevésbé jellemző a nyelvvizsga bizonyítvány elfogadása nyelvtudásként.
-
- A válaszadó szervezetek 42%-ánál folyik szervezett formában nyelvoktatás, jellemzően egyéni és csoportos tanfolyam formájában.
-
- Az alternatív nyelvtanulási formák közül a külföldi nyelvoktatást tartják a legtöbben hatékony oktatási formának.
-
- A nyelviskolák kiválasztásánál elsőrendű szempontnak bizonyult az oktatás minősége, bár közvetlenül utána a második helyen az ár szerepel mint kiválasztási szempont.