2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fővárosi Bíróság (FB) 2006. július 4-re halasztotta a Bombardier Transportation GmbH és a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) egy újabb perének tárgyalását a MÁV motorvonat tendere ügyében. Abban egy másik per is folyamatban van, ám egyik sem akadályozza a Stadler és a MÁV között létrejött szerződés életbe lépését.

[ajanlo=1373][igazitas=left/]A csütörtökön tárgyalt perben a pályázaton vesztes Bombardier vitatja a nyertes Stadler Bussnang AG ajánlatának érvényességét. Részben arra hivatkozik, hogy a svájci cég bankgaranciája július 18-án lejárt, és azt csak augusztus 3-án hosszabbította meg visszamenőleges hatállyal.

A Bombardier és a KDb között fut egy másik per is, ebben az FB november 28-án már elhalasztotta a tárgyalást. A német-kanadai társaság itt vitatja a Stadler alkalmasságát, és kifogásolja, hogy az ajánlattevők által közölt vonattovábbítás energiaköltsége nem volt közös nevezőre hozható. Ehhez független szakértő kirendelését kérte a bíróságtól. Szerintük ezeket a szempontokat a KDb nem vette figyelembe korábbi határozatainak meghozatalakor. A két pernek nincs kihatása a Stadler és a MÁV között 2005. augusztus 15-én létrejött kontraktus életbe lépésére, így a vonatok leszállítására sem.

[ajanlo=520][igazitas=right/]Mint ismert, a MÁV ZRt. mintegy fél éves huzavona után, augusztus 15-én kötött - feltételesen - szerződést a svájci Stadler Bussnag AG-vel 30+30 elővárosi motorvonat leszállítására. Az csak akkor léphet életbe, ha aláírták a finanszírozásról szóló szerződést is. Erre legutóbbi hírek szerint 2006 februárjában kerülhet sor.

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója korábban az mfor.hu-nak elmondta: a svájci cégnek a szerződés életbe lépésétől számítva egy év áll rendelkezésére az első, kettő év pedig az utolsó, harmincadik szerelvény leszállítására. Az első Flirtök tehát jelenlegi állás szerint 2007 februárjában állhatnak majd forgalomba a Budapest-Tatabánya, Budapest-Székesfehérvár és Budapest-Pusztaszabolcs vonalakon, ezt követően pedig havonta 2-3 vonatot adnak majd át a MÁV-nak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!