A kutatás első négy hulláma a társadalmi élet különböző területein tevékenykedő 186 közszereplő ismertségét és népszerűségét mérte. A listán az üzletemberek mellett többek között tévés személyiségek, sportolók, színészek és zenészek is szerepeltek. Az adatokból kitűnik, a médiaszemélyiségek többségét ugyanannyi nő ismeri, mint férfi, elenyésző volt a különbség Vágó István, Gundel Takács Gábor, Antal Imre és Hajós András esetében is.
Nem volt ennyire kiegyenlített az arány a gazdasági- vagy sportélet prominenseit vizsgálva. A gazdasági elitből Csányi Sándor, Demján Sándor és Széles Gábor örvend a legnagyobb népszerűségnek, a sportolók sorát pedig Talmácsi Gábor vezeti. A sorrend megegyezik férfiak és nők esetében, az ismertség arányában viszont gyakori a húsz százalékos eltérés is. Tájékozottabbnak bizonyultak a nők a kereskedelmi csatornák szórakoztató showműsorainak szereplői felől és figyelemmel kísérik a celebek magánéletéről szóló bulvárhíreket is.
Nem ez az első kutatás az idén, amely a lakosság és a sztárok kapcsolatát vizsgálta. Tavasszal készítette el felmérését a Republic of Art Advertising&Branding és a Free Association Research Kft. A válaszadók 20 jellemzőből választhattak, melyiket tartják leginkább igaznak egy adott személyiségre. A vállalati élet neves személyiségei közül Straub Eleket illeték a legtöbben az innovatív jelzővel, míg Demján a "tartanék tőle" kategóriában állhatott a képzeletbeli dobogó legfelső fokára.
Menedzsment Fórum