Batiz András kormányszóvivő elmondta: 2011-ig reálértéken egyötödével csökkennek a repülőtér használatáért felszámított összegek, amelyeket végső soron az utasokkal fizettetnek meg a légitársaságok. Ezek a díjak később sem emelkedhetnek majd az inflációnál nagyobb mértékben.
[ajanlo=315][igazitas=left/]A pénzügy- és a gazdasági miniszter egy közös rendeletével 2006. január elsejével korlátozta, mennyi pénzt számíthat fel a repülőtér üzemeltetője a szolgáltatásaiért. Ilyen "plafonösszeg" eddig nem volt - közölte Batiz András.
A kormányszóvivő szerint a ferihegyi repülőtér magánpénzből való fejlesztésével az eddiginél több és színvonalasabb szolgáltatást kapnak majd az utazók, az említett rendelet pedig most azt garantálja, hogy a szolgáltatások nem csak jobbak, hanem olcsóbbak is lesznek.
[ajanlo=436][igazitas=right/]Az ferihegyi repülőtér üzemeltetésének jogára pályázó cégek annak idején úgy tették meg az ajánlataikat a Budapest Airportra, hogy a rendelet szövegét ismerték, és a díjcsökkentést tudomásul vették. A közös miniszteri rendelet ugyanis november 11-én megjelent, tehát a jogszabályt még az ajánlattételi határidő előtt kihirdették - mutatott rá Batiz.
A kormányszóvivő szerint a reptéri árak csökkentésére az utasforgalom növekedéséből várható hatékonyságjavulás teremti meg a gazdasági lehetőséget.
"Az olcsóbb repülőtér használattal egyrészt Budapest, mint célállomás régióbeli versenyképessége fog növekedni a légitársaságok számára, másrészt közvetve, a repülés költségei csökkennek az utasok számára" - mondta Batiz.
Menedzsment Fórum/MTI