4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A piac lassú telítődésére, a készülékcserék eltolódására és a céges, illetve háztartási költések visszafogására utal, hogy a mobiltelefon-előfizetések száma egy év alatt 24 ezerrel csökkent: az állomány 2010 második negyedévének végén 11,9 millió volt - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

A mobiltelefon-előfizetéseken belül a havidíjas előfizetések száma ugyan ismét emelkedett, de ez sem tudta ellensúlyozni a feltöltőkártyás szegmens 452 ezres visszaesését.

Nőtt ugyanakkor az internet-előfizetések száma: a második negyedév végére majdnem elérte a 3 milliót, ez az előző év azonos időszakához viszonyítva 548 ezerrel több előfizetést jelent.

A KSH adatai szerint 100 lakosra 119 mobil előfizetés jutott. A mobilhálózatban a negyedév folyamán 2 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban, és 5 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 371 percnyi beszélgetés jutott, egy hívás átlagos hossza pedig 2,1 perc volt.

Bár egyre több vállalkozás - köztük kábeltévé-szolgáltató - kínál vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2010 második negyedévének végén - előzetes adatok szerint - az egy évvel korábbinál 144 ezerrel kevesebb, 3 millió millió vezetékes fővonal volt üzemben, ennek 21 százaléka VoIP-hangcsatorna, vagyis kábeltévés, illetve szélessávon megvalósuló helyhez kötött telefonszolgáltatás, 16 százaléka ISDN. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak utolsó napján alig 30 volt.

A vezetékes vonalakról indított hívások száma és időtartama 2009 második negyedévéhez képest 7, illetve 6 százalékkal csökkent. A visszaesés hátterében a mobilforgalom emelkedése, valamint az egyre inkább terjedő ingyenes, ugyanakkor nem mérhető internetes telefonálási lehetőség áll.

Az egy vezetékes vonalra jutó beszélgetések időtartama 428 perc volt, 1 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.

A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,1 percet tett ki. Az árak mérséklődése, a gyakran jelentős ingyenes idősávot és díjmentes hálózaton belüli beszélgetést is tartalmazó csomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek vezetékes telefonról, mint mobiltelefonról. Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő több mint háromnegyedét mobilkészülékekről indított hívások tették ki.

Az internetpiac bővülése folytatódott: több a szolgáltató és az előfizető is. 2010 második negyedévében az internetszolgáltatók száma 403 volt, 18-cal több, mint egy évvel korábban. 16 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát.

Az internetpiacon a vezeték nélküli szegmens egy év alatt 55 százalékkal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, itt 63 százalékos volt a növekedés. Az összes internet-előfizetés több mint harmada a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 9 százalékponttal növekedett.

A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül éves viszonylatban a kábelhálózatos előfizetések 11 százalékkal gyarapodtak, az xDSL-előfizetések száma kismértékben csökkent. A széles sávú (kábeltévés és xDSL-) internetre történő előfizetések száma egy év alatt 4 százalékkal nőtt.

Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de éves szinten 75 százalékkal bővült az egyéb - például a LAN (optikai) internetet is magába foglaló - kategória előfizetéseinek mennyisége.

Az összes előfizetésen belül 2009 második negyedéve végéhez képest eltűnőben van a betárcsázós - kapcsoltvonali és ISDN együtt - csoport. 3, illetve 7 százalékponttal csökkent a kábeltévés és az xDSL-, viszont 8 százalékponttal lett magasabb a vezeték nélküli szegmens előfizetéseinek részaránya.

Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel a második negyedévben meghaladta a 33,7 milliárd forintot, ami az előfizetői akciók és a díjak mérséklődése miatt folyó áron 6 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!