Az easyJet fapados légitársaság idén februárban 2,169 millió utast szállított, 16 százalékkal többet a tavaly februári 1,865 milliónál. A verseny azonban erősödik: az árkedvezmények miatt csökken az egy jutasra jutó bevétel, és csökkent az easyJet járatainak foglaltsága is, 85,9 százalékra az egy évvel korábbi 88,6 százalékról.
A februárral zárult tizenkét hónapban a bevétel 1,176 milliárd fontra nőtt a 2004. februárral zárult tizenkét hónap 992 millió fontjáról - közölték a vállalatnál hétfőn. Az utasok száma 26,4 millióra gyarapodott 21,5 millióról, de az átlagos foglaltság 84,2 százalékra csökkent 84,4 százalékról.
Az easyJetnél a szeptemberrel zárult legutóbbi pénzügyi évben az átlagos jegyár 42,28 fontra csökkent az egy évvel azelőtti 43,28 fontról, és a bevétel, rendelkezésre álló utaskilométerenként, 4,29 pennyre fogyatkozott 4,43 pennyről.
A múlt héten a fő versenytárs, az ír Ryanair az utasszám 13 százalékos növekedéséről számolt be tavaly februárhoz képest, mely így elérte a 2,12 milliót.
(MTI)
Csökkent az easyJet foglaltsága
Az egyik vezető európai diszkont légitársaság, a brit easyJet februárban 16 százalékkal több utast szállított a tavalyinál, foglaltsága azonban mintegy három százalékkal csökkent.