2p

Az egyik vezető európai diszkont légitársaság, a brit easyJet februárban 16 százalékkal több utast szállított a tavalyinál, foglaltsága azonban mintegy három százalékkal csökkent.

Az easyJet fapados légitársaság idén februárban 2,169 millió utast szállított, 16 százalékkal többet a tavaly februári 1,865 milliónál. A verseny azonban erősödik: az árkedvezmények miatt csökken az egy jutasra jutó bevétel, és csökkent az easyJet járatainak foglaltsága is, 85,9 százalékra az egy évvel korábbi 88,6 százalékról.

A februárral zárult tizenkét hónapban a bevétel 1,176 milliárd fontra nőtt a 2004. februárral zárult tizenkét hónap 992 millió fontjáról - közölték a vállalatnál hétfőn. Az utasok száma 26,4 millióra gyarapodott 21,5 millióról, de az átlagos foglaltság 84,2 százalékra csökkent 84,4 százalékról.

Az easyJetnél a szeptemberrel zárult legutóbbi pénzügyi évben az átlagos jegyár 42,28 fontra csökkent az egy évvel azelőtti 43,28 fontról, és a bevétel, rendelkezésre álló utaskilométerenként, 4,29 pennyre fogyatkozott 4,43 pennyről.

A múlt héten a fő versenytárs, az ír Ryanair az utasszám 13 százalékos növekedéséről számolt be tavaly februárhoz képest, mely így elérte a 2,12 milliót.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!