[ajanlo=1444][igazitas=right/]Több évtizede nem tapasztalt forgalmat regisztrált a GM. A most megdöntött 9 milliós határt a társaságnak eddig egyszer, csupán 1978-ban sikerült átlépnie, igaz akkor a mostani szintnél is több, közel 9,5 millió gépjárművet értékesítettek. A növekedés hátterében a dinamikusan fejlődő ázsiai kereslet áll, ahol 20 százalékkal több GM kocsi talált gazdára. Ennek köszönhetően a cég Kínában például piacvezetővé vált.
Jól ment a vállalatnak Latin-Amerikában és a Közel-Keleten is, mindkét régióban 19 százalékkal növelték az eladásokat. Ugyanakkor a hazai piacon 4 százalékos visszaeséssel számol a vállalat, míg Európában stagnált az értékesítés.
Az idei évben ugyan a leépítések és gyárbezárások következtében a tervek szerint csökken a gyártott járművek száma, ám a piacvezető pozícióját még így is megtarthatja a GM. Az üldöző Toyota ugyanis a most közzétett adatok szerint 8,1 millió járművet adott el, így közel egymillió darabos előnnyel tekint az idei év elé az amerikai cég.