2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legfrissebb decemberi összesített kiskereskedelmi adatok alapján világossá vált, hogy a Wal-Mart – bármennyire igyekezett is – alulmaradt legfőbb amerikai riválisával, a Targettel szemben, amely lekörözte a karácsonyi forgalomban. A kudarc oka minden valószínűség szerint a csúnyán elhibázott ünnepi reklámkampány.

Úgy tűnik elpártolt a szerencse a novemberben még kiemelkedően teljesítő Wal-Marttól. Az év utolsó hónapjában ugyanis több, mint kétszeres (azaz 4,7 százalékos) forgalomnövekedést tudhatott magáénak legnagyobb vetélytársa, a Target diszkontlánc, míg Amerika legnagyobb kiskereskedelmi lánca mindössze 2,2 százalékkal tudott beerősíteni év végén.

A Wal-Mart november elsején kezdte meg agresszív reklámkampányát, hogy a meghatározó ünnepi időszakra a boltjaiba csábítsa a vásárlókat és egyúttal bejelentette, hogy - ellentétben a korábbi évek gyakorlatával - most vetélytársaihoz fogja igazítani árait. A cég ugyanis az elmúlt évben sok kritikát kapott, amiért az utolsó pillanatig halogatta az ünnepi leértékeléseket. Az igyekezet már csak azért is indokolt volt, hogy az üzletlánc el tudja érni a kitűzött napi 250 millió dolláros bevételtöbbletet ünnepi időszak alatt.

A Wal-Mart szóvivője, Gail Lavielle továbbá bejelentette, hogy stratégiájuk részét képezi az, hogy minden áruházuk felveszi a versenyt a helyi kiskereskedők áraival, amint azok a sajtóban reklámozni kezdenek egy árut, amely a Wal-Mart polcain is megtalálható, a piacvezető azon nyomban hozzáigazítja a termék árát.

A stratégia azonban a számok tanúsága szerint nem jött be, aminek elemzők szerint több oka is lehet. Egyik közölük az, hogy a Wal-Mart vevőköre sokkal érzékenyebb a makrogazdasági hatásokra (például az energiaárak emelkedésére), mint például a Target vásárlóközönsége. A másik - és valószínűsíthetőbb - ok a vállalat elhibázott reklámkampánya. A szakemberek szerint a kiskereskedelmi láncok hirdetéseit nézve ez volt a legnagyobb melléfogás 2000 óta.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!