Úgy tűnik elpártolt a szerencse a novemberben még kiemelkedően teljesítő Wal-Marttól. Az év utolsó hónapjában ugyanis több, mint kétszeres (azaz 4,7 százalékos) forgalomnövekedést tudhatott magáénak legnagyobb vetélytársa, a Target diszkontlánc, míg Amerika legnagyobb kiskereskedelmi lánca mindössze 2,2 százalékkal tudott beerősíteni év végén.
A Wal-Mart november elsején kezdte meg agresszív reklámkampányát, hogy a meghatározó ünnepi időszakra a boltjaiba csábítsa a vásárlókat és egyúttal bejelentette, hogy - ellentétben a korábbi évek gyakorlatával - most vetélytársaihoz fogja igazítani árait. A cég ugyanis az elmúlt évben sok kritikát kapott, amiért az utolsó pillanatig halogatta az ünnepi leértékeléseket. Az igyekezet már csak azért is indokolt volt, hogy az üzletlánc el tudja érni a kitűzött napi 250 millió dolláros bevételtöbbletet ünnepi időszak alatt.
A Wal-Mart szóvivője, Gail Lavielle továbbá bejelentette, hogy stratégiájuk részét képezi az, hogy minden áruházuk felveszi a versenyt a helyi kiskereskedők áraival, amint azok a sajtóban reklámozni kezdenek egy árut, amely a Wal-Mart polcain is megtalálható, a piacvezető azon nyomban hozzáigazítja a termék árát.
A stratégia azonban a számok tanúsága szerint nem jött be, aminek elemzők szerint több oka is lehet. Egyik közölük az, hogy a Wal-Mart vevőköre sokkal érzékenyebb a makrogazdasági hatásokra (például az energiaárak emelkedésére), mint például a Target vásárlóközönsége. A másik - és valószínűsíthetőbb - ok a vállalat elhibázott reklámkampánya. A szakemberek szerint a kiskereskedelmi láncok hirdetéseit nézve ez volt a legnagyobb melléfogás 2000 óta.