[ajanlo=101][igazitas=right/]A marketingbüdzsé legnagyobb részét a két utolsó őszi hónapban költik el a bevásárlóközpontok, ennek hatására az időszakban 27-30 százalékkal ugrik meg a reklámaktivitásuk. A januártól augusztusig terjedő időszakban a TriGránit volt a legnagyobb hirdető a Westenddel és az akkor még a portfolióba tartozó Pólus Centerrel.
A cég listaáron több mint 172 millió forintot költött az első kilenc hónapban. A második az Árkád 90 millió forinttal, míg a harmadik a Campona volt 75 millió forinttal. Ez a sorrend nem fog felborulni a karácsonyi szezonban sem, bár ez függ attól is, hogy a központok milyen szerződésben állnak a különböző médiákkal - írta a Napi Gazdaság.
Meglepő módon decemberben nem költenek reklámra a plázák, hiszen ebben az időszakban már mindenki megfordul egy-egy bevásárlóközpontban. Ebban az időszakban a boltok aktivitása erősödik, hogy a plázába belépő vásárlót megfogják. Az elektronikai termékeket kínáló áruházak reklámaktivitása az idén erősebb a januári áfaváltozás miatt, míg az élelmiszereket kínáló hipermarketek reklámtevékenysége az ünnepek előtti első hétre marad.