2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV-tenderen nyertes Stadler kedden hivatalosan is bejelentette, hogy 2005. december 1-ével leányvállalatot alapít Magyarországon. A Stadler Hungary Kft. ügyvezető igazgatói pozícióját Dunai Zoltán tölti majd be.

Az új budapesti leányvállalat három feladatra fog fókuszálni. Egyrészt segít majd a MÁV-tendert nyert FLIRT-motorvonatok szállításáról szóló szerződés megvalósításában, így többek között a magyarországi beszerzésekben és a végszerelésben. Másrészt felépíti a pusztaszabolcsi karbantartó központot, harmadrészt további potenciális magyarországi projekteket dolgoz majd ki.

[ajanlo=521][igazitas=left/]Peter Jenelten, a Stadler Rail Group értékesítési és marketing igazgatója a magyar leányvállalat alapításával kapcsolatban elmondta: "A legutóbb a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatójaként tevékenykedő Dunai Zoltán különböző vezető beosztásokban szerzett több éves tapasztalatot, így jól ismeri a Stadler szempontjából nagy potenciállal bíró magyar és kelet-európai piacot." Dunai kisebbségi tulajdonosként is részese lesz majd az új társaságnak, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményből.

Mint ismert, a Stadler Bussnang AG és a MÁV Rt. augusztus 15-én írta alá a 30 darab FLIRT típusú villamos motorvonat szállításáról szóló szerződést, további 30 szerelvényre vonatkozó opcióval. A megrendelés része a szerelvények 30 éves futamidejű karbantartási szerződése is. A paktum valószínűleg csupán jövő év elején léphet hatályba, annak feltétele ugyanis a beszerzés finanszírozására vonatkozó szerződés megléte.

A MÁV utóbbival kapcsolatban nemrég közölte: a beszerzést lehetővé tevő 36 milliárd forint értékű banki hitelnyújtásra kétszakaszos - részvételi és ajánlattételi szakaszból álló - tárgyalásos közbeszerzési eljárás keretében kerül sor. A jelentkezés határideje december eleje, az ajánlatok megtételére pedig 2006. január első felében kerülhet sor.

Gaál Gyula, a MÁV elnök-vezérigazgatója, illetve Székely Péter, a Transelektro Csoport elnöke korábban az mfor.hu-nak úgy nyilatkozott: az első vonatok legkorábban 2006 vége felé állhatnak majd üzembe az elővárosi vonalakon.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!